El març de l'any passat Llívia va presentar la marca "100% pura qualitat" que pretén fomentar el producte autòcton i canviar el tipus de desenvolupament econòmic que fins ara ha marcat el rumb de la vila.
El Centre d'Emprenedoria i Desenvolupament Col·laboratiu de Llívia s'ha establert a través d'una fundació privada sense ànim de lucre en col-laboració entre la societat civil de la població i el consistori. Aquest patronat està format per tres patrons de l'Ajuntament (alcalde, el regidor d'hisenda i el cap de l'oposició), i un mínim de 4 patrons privats que s'han convertit en 15 degut a l'èxit de l'iniciativa.
La idea inicial era fomentar treball pels joves qualificats, que es quedessin a la població tot i creant un teixit empresarial viu i desestacionalitzant els treballs. Aquest primer objectiu s'ha obert a empreses ja existents que ofereixen productes de qualitat i a persones que sense ser nadiues de la població hi vulguin establir els seus negocis. Hi trobem des d'un projecte de gallines ecològiques camperes, al cultiu de patata ecològica o a cosmètics naturals/termals.
La fundació disposa d'un departament d'administració, de serveis d'assessorament legal, de màrqueting i comercial i un departament dedicat a la gestió de projectes, formació i recerca de finançament. Fent un front comú als nous reptes empresarials es pretén, també, donar suport i seguiment a les empreses que ho necessitin, a més d'abaratir costos.
Elies Nova, alcalde de Llívia, preveu que el viver empresarial entri en funcionament durant l'any en curs i que l'impuls que generi aquest projecte es transformi en una denominació d'origen de qualitat.