En un món cada cop més virtual, Invernón gira la mirada cap a la materialitat dels objectes, i ho fa en un doble vessant: d’una banda, pren com a model tots aquests estris de costura que ens transporten a una època passada, a la infantesa, i els tracta a més a més amb la tècnica de la ceràmica, de la porcellana: és a dir, retorna aquests objectes a la materialitat de la terra. D’aquí sorgeix el títol de la mostra.
Amb la delicadesa i l’estil orgànic que li són propis, Invernón construeix reliquiaris que alberguen retalls de punt de creu, cus vestits de ceràmica i dona una segona vida a brodats i tapets de ganxet. En definitiva, pren tots els ingredients d’un món oblidat per alguns i el reconfigura a través del sedàs d’una mirada d’artista que converteix coixins d’agulles en cors de porcellana i embulls de fils en teranyines de somnis i pensaments.
En una de les obres, que homenatja els vestits que la seva mare va fer per a ella quan era petita, Carme Invernón hi grava una cita del conte “Fil a l’agulla”, de Mercè Rodoreda: “Maria Lluïsa enfilà l’agulla de cosir, trencà el fil amb les dents, el nuà i es clavà l’agulla enfilada a la bata, sobre el pit...”. I continua Rodoreda, “Estimava el seu ofici per moltes raons, [...] perquè mentre les mans li feien la feina soles, podia somniar”. I són aquests somnis, juntament amb els records, dels quals l’artista pontsicana estira, com fils embullats dins d’un costurer, per construir aquest relat emotiu i personal que remet a unes generacions de dones fortes i valentes, mares i àvies abocades a un treball invisible i sovint poc reconegut que ara troba un lloc on mostrar-se gràcies a la sensibilitat i les mans de l’artista.
En un món cada cop més virtual, Invernón gira la mirada cap a la materialitat dels objectes, i ho fa en un doble vessant: d’una banda, pren com a model tots aquests estris de costura que ens transporten a una època passada, a la infantesa, i els tracta a més a més amb la tècnica de la ceràmica, de la porcellana: és a dir, retorna aquests objectes a la materialitat de la terra. D’aquí sorgeix el títol de la mostra
En aquest sentit, no és casual que la mostra inauguri l’agenda d’activitats en motiu del 8 de març, dia internacional de les dones, que compta amb una vintena d’activitats repartides per tota la comarca de l’Alt Urgell, entre les quals es troba un acte institucional i concert a càrrec d’Agnès Aràjol i Nina Planavila o el concert La flor del dimoni, de Clàudia Colom.
Francesc Viaplana va posar en valor el talent de les dones urgellenques, com la mateixa Invernón, que tot i no ser de la comarca hi ha estat vinculada durant molts anys i, va afirmar, és una urgellenca més i tots la portem al cor
A l’acte van assistir-hi l’Alcalde de la Seu d’Urgell, Francesc Viaplana; el vicealcalde, Jordi Fàbrega; la tècnica d’igualtat del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Gemma Guàrdia, i el regidor de cultura de l’ajuntament, Carlos Guàrdia. Viaplana va posar en valor el talent de les dones urgellenques, com la mateixa Invernón, que tot i no ser de la comarca hi ha estat vinculada durant molts anys i, va afirmar, és una urgellenca més i tots la portem al cor.