15.10.2018 |
Viure als Pirineus

SOCIETAT

La majoria de reclamacions dels pirinencs són per problemes amb les telecomunicacions i internet

La Memòria d'Actuacions 2017 de l'Agència del Consum a l'Alt Pirineu destaca l'augment de casos resolts en un 48% per la via de la mediació i del 16,67% per la via de l'arbitratge. En total es van resoldre 148 casos de les 256 reclamacions posades; la majoria relacionades amb els serveis de telecomunicacions i Internet (32%), els serveis d'electricitat, gas i aigua (23%) i serveis generals de consum (18%)

Imatge de la roda de premsa de balanç de les demandes dels consumidors pirinencs
Imatge de la roda de premsa de balanç de les demandes dels consumidors pirinencs
La majoria de reclamacions dels pirinencs són per problemes amb les telecomunicacions i internet

Pel que fa a l'Alt Urgell lidera la llista de comarques amb més reclamacions (98), seguida del Pallars Jussà (43) i del Pallars Sobirà (39). Al Pallars Sobirà és van resoldre el 100% dels casos. En el mateix període a Catalunya també es van registrar menys reclamacions, un 11,14%. Endesa encapçala la llista d'empreses amb més reclamacions, seguida de telefònica, Gas Natural, Vodafone i Orange. Tot i que aquestes són les empreses amb més reclamacions, la majoria les solucionen per la via de la mediació o l'arbitratge.

Pel que fa al número de denúncies baixa i l'any passat se'n van rebre 12, un 7,69% menys que el 2016.

L'any passat dels 2.912 productes alertats a Catalunya, el 27,83% van ser per joguines, seguit del 19,48% per vehicles i motocicletes; el 16,50% material elèctric i lluminàries, el 10,74% roba i calçat; i el 7,16% d'altres.

Aquestes dades les ha presentat la directora de l'Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera, acompanyada del director dels Serveis Territorials del Departament a Lleida, Ramon Alturo, a l'Ajuntament de Tremp.

Comentarios