26.08.2019 |
Viure als Pirineus

Creixen un 25% les operacions d'aerotaxis a l'aeroport d'Andorra-La Seu d'Urgell durant el primer semestre de l'any

Els governs català i andorrà reiteren el seu compromís amb la infraestructura pirinenca en el marc de la Taula Estratègica de l'Aeroport

Uun dels aparells que ven l'empresa andorrana Rapid Solutions a l'Aeroport d'Andorra - La Seu d'Urgell. Imatge facilitada per l'empresa Rapid Solutions.
Uun dels aparells que ven l'empresa andorrana Rapid Solutions a l'Aeroport d'Andorra - La Seu d'Urgell. Imatge facilitada per l'empresa Rapid Solutions.
Creixen un 25% les operacions d'aerotaxis a l'aeroport d'Andorra-La Seu d'Urgell durant el primer semestre de l'any

Les operacions comercials d'aerotaxis a l'aeroport d'Andorra – La Seu d'Urgell han crescut un 25% durant el primer semestre de l'any en comparació al mateix període de l'any passat. Al 2018 n'hi van haver 16, mentre que enguany se n'han comptabilitzat 20. Paral·lelament a aquestes operacions s'han produït altres moviments, com el lloguer de la instal·lació per a d'altres esdeveniments, la celebració de la quarta jornada de Portes Obertes al maig i l'arribada i sortida de la selecció francesa de futbol per jugar a Andorra el mes de juny. Les dades s'han donat a conèixer en el marc de la reunió de la Taula Estratègica de l'Aeroport on governs català i andorrà han reiterat el seu compromís amb la infraestructura pirinenca.

En la reunió s'ha constatat que ja s'han enviat els estudis perceptius a Aviació Civil per a la futura ubicació d'un heliport H24 perquè doni servei a les emergències del territori. D'altra banda, s'ha presentat el nou calendari de Regles de Vol Instrumental (IFR), que regulen el pilotatge d'aeronaus en condicions de visibilitat reduïda, acordat amb l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria (AESA). Segons el calendari, el vol de validació de la maniobra es realitzarà el proper mes de setembre. Seguidament s'elaborarà l'estudi de seguretat i es validarà la documentació a la Comissió Interministerial entre Defensa i Foment (CIDEFO). La previsió és que el nou sistema IFR es pugui posar en marxa durant la propera primavera.

Finalment, s'ha tornat a constatar la necessitat que l'estat espanyol aprovi el punt frontera per poder acollir vols de fora de l'espai Schengen.

Comentarios