L'Ajuntament de la Seu d'Urgell obrirà el proper dimarts, 17 de febrer, el procés de participació ciutadana que permetrà que els veïns i veïnes del municipi puguin decidir en què s'inverteix una part del pressupost municipal. Aquesta sessió de presentació, oberta a tothom, tindrà lloc a la sala la Immaculada de la seu d'Urgell a les vuit del vespre.
L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, afirma que “aquest procés servirà per implicar als urgellencs i urgellenques en les decisions que afecten a la Seu d'Urgell i és un pas per un govern més transparent i col·laboratiu”.
Aquest procés atorga a la ciutadania empadronada a la Seu d’Urgell, major de 16 anys, la capacitat de decidir com es destinaran 100.000 euros del pressupost municipal per l’any 2015.
Com participar-hi
En la sessió de dimarts vinent, s'explicarà totes les fases en què consisteix aquest procés participatiu i com participar-hi. A més, a partir d'avui mateix, tots els veïns i veïnes de la Seu d'Urgell rebran a les bústies de casa seva un díptic informatiu sobre tot aquest procés i anunciant aquesta sessió de presentació sobre els pressupostos participatius.
També es pot trobar informació a la pàgina web de l'ajuntament de la Seu d'Urgell www.laseu.cat , a les oficines municipals i a les xarxes socials municipals (Facebook i twitter).
Fases i calendari del procés
Tothom que vulgui participar en aquest procés podrà presentar les seves propostes a partir del pròxim dimecres dia 18 i fins el dissabte 28 febrer a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament urgellenc.
Les propostes es poden presentar presencialment lliurant el formulari que es pot trobar al mateix díptic informatiu que s'envia a totes les llars urgellenques o a través del formulari virtual que es podrà trobar al web www.laseu.cat
Tant el formulari en paper com el formulari virtual serveixen perquè els veïns i veïnes de la Seu presentin les propostes que els semblin interessants per invertir la partida destinada al procés de pressupostos participatius engegat per l'Ajuntament urgellenc.
Cada ciutadà i ciutadana podrà presentar tantes propostes com desitgi i es fomentarà que les propostes presentades s’hagin parlat en el sí de les llars o entre els i les membres de les entitats i associacions del municipi.
Criteris perquè les propostes siguin acceptades
-
Que siguin legals.
-
Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament.
-
Amb un cost no superior a l’import total de la partida assignada al procés, és a dir, a 100.000 euros.
-
Que siguin concretes i avaluables econòmicament.
-
Que siguin viables tècnicament, és a dir, que no existeixin impediments tècnics per a realitzar la proposta i que aquesta s’ajusti a la normativa jurídica vigent, en base a les valoracions realitzades pel personal tècnic municipal.
-
Que no facin referència a l’apartat de subvencions i plans d’ajuts municipals, així com tampoc a les despeses obligatòries que ha de suportar l’Ajuntament.
-
Que no plantegin accions insostenibles, és a dir, que comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures.
-
Que no plantegin accions d’exclusió social.
-
Que vagin acompanyades de les dades identificatives de la persona que les realitza (nom i cognoms, telèfon de contacte i correu electrònic, si se’n disposa), per tal de poder aclarir possibles dubtes.
Valoració tècnica de les propostes
Una comissió de personal tècnic municipal realitzarà la valoració tècnica i econòmica de les propostes recollides, i tindrà lloc del 20 de febrer al 18 de març.
Una vegada valorades, les propostes que s’hagin acceptat en base a l’acompliment dels criteris i la viabilitat tècnica i econòmica, es divulgaran a través de tots els mitjans disponibles a nivell municipal, per tal que la població en tingui coneixement i pugui prioritzar-les posteriorment en base a la seva urgència i necessitat.
Tota la població que sigui major de 16 anys i estigui empadronada al municipi tindrà l’oportunitat de prioritzar les propostes, segons criteris d’urgència i expectatives futures del municipi, mitjançant un procés de votació popular.
Cadascun dels ciutadans i ciutadanes podran votar un màxim de 5 propostes del llistat obtingut de les valoracions tècniques de propostes.
Les votacions es realitzaran del 30 de març a l’11 d’abril, mitjançant uns formularis que caldrà dipositar en les urnes disponibles a l’Ajuntament. El ciutadà o ciutadana caldrà que s’identifiqui a través del DNI per tal d’assegurar la rigorositat del procés.
Les propostes finals es seleccionaran en base a l’ordre de prioritats obtingut i als límits establerts.
Tancament
L'última setmana d’abril es realitzarà una sessió de retorn dels resultats obtinguts durant el procés, que anirà acompanyada d’un procés de difusió a través dels canals disponibles.