21.06.2021 |
Viure als Pirineus

AGROALIMENTACIÓ

El bàsquet femení fa costat al producte de proximitat

Jugadores de l'A.E. Sedis Bàsquet de la Seu d’Urgell i l’UNI Girona posen la cara a la nova campanya del Departament d’Agricultura
Sedis Bàsquet producte de proximitat
Teresa Jordà a la presentació de la campanya amb les jugadores de l'A.E. Sedis Bàsquet /DARP
El bàsquet femení fa costat al producte de proximitat

Jugadores dels equips de bàsquet femení A.E. Sedis Bàsquet de la Seu d’Urgell  i l’UNI Girona posen la cara a la nova campanya del Departament d’Agricultura per a promocionar el consum de productes catalans. L’espot compta també amb la participació de les cantants Beth, Gemma Humet, Las Migas, Joan Rovira, Salva Racero i el grup de música ‘Setembre’, que interpreten la cançó ‘Bo per a tothom’.

Amb una cançó alegre i optimista, però també combativa i amb un missatge de fons prou clar, se’ns recorda que cal consumir productes de proximitat. Una desena de musics catalans han unit les seves veus en aquest himne que canta les bondats del consum del producte de proximitat.

Sedis Bàsquet producte de proximitat bis

(Foto: La consellera d'Agricultura amb Georgina Bahí i l'Ariadna Pujol de l'A.E. Sedis Bàsquet/DARP)

L’objectiu del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació és fer augmentar el consum de productes catalans, tot destacant que reporten beneficis per a tothom. Es tracta d’uns productes que són bons, saludables, sostenibles i de preu just. Però també vol fer prendre consciència que triar un producte local té conseqüències que van més enllà de l’àmbit personal. El seu consum té beneficis sobre el medi ambient  i repercuteix directament sobre el sector primari català.

Amb música i lletra del compositor Mateu Peramiquel, la cançó ens recorda que ‘Si vas de pressa no sabràs què triar’ , ‘Les coses importants les pots tenir a tocar’ o  ‘Si pots triar, tria producte de proximitat’. 

 El ‘reclam’ de la dona esportista

La campanya també busca promoure la igualtat i visibilitat l’esport femení. Per això, algunes de les cares de l’anunci són jugadores dels dos equips de bàsquet femení, l’UNI Girona i el A.E. Sedis Bàsquet de la Seu d’Urgell.  Són la Georgina Bahí i l'Ariadna Pujol del A.E. Sedis Bàsquet i la Laia Palau i la Júlia Soler, de l’UNI Girona. Una de les polítiques del Departament d’Agricultura és potenciar el paper de la dona dins el sector,  la visibilització de la tasca de les dones i la promoció de les polítiques d’igualtat.

Un anunci pels volts de Nadal

La música és el fil conductor de l’anunci que s’estrena just ara, a tocar de les festes de Nadal, quan tradicionalment el consum de productes d’alimentació repunta. La campanya, a més, arriba en un moment en què hi ha una clara tendència de creixement del consum de producte local, arran del pas de la pandèmia pel territori.

El que es busca és consolidar l’hàbit de comprar producte local que va començar a créixer durant els mesos de confinament. Des de llavors, i segons un estudi encarregat pel Departament d’Agricultura, un 20% dels catalans han augmentat el seu interès pel producte local i les botigues de proximitat. Es vol aprofitar aquesta tendència per consolidar aquest hàbit de comprar localment i enfortir així el sector agroalimentari català.

El bàsquet femení fa costat al producte de proximitat
Comentarios