FIRA DE SANT ERMENGOL

Formatges de l'Abadessa s'emporta sis medalles de la 31a Fira de Formatges Artesans del Pirineu

La Reula i la Formatgeria Vall de Meranges han obtingut dues medalles d'or cadascuna en diferents categories.  
Formatgeria L'Abadessa 1
photo_camera Judit Carreira, de la Formatgeria L'Abadessa, ha obtingut sis medalles en el Concurs de la Fira de Formatges Artesans del Pirineu / Feliu Sirvent

Formatges de l'Abadessa ha aconseguit un dels èxits més grans en una sola edició del reconegut concurs de la Fira de Formatges Artesans del Pirineu. La formatgeria de la Seu d'Urgell, que comanda Judit Carreira, ha obtingut fins a sis medalles: dos ors, dues plates i dos bronzes. Els ors han estat per al "Cabraflor" (llet de cabra, quallada mixta, pasta tova) i per al "Tometa" (llet de vaca, quallada, enzimàtica). Ha estat mereixedora de la plata amb el "Lluna Bruna" (formatges blaus) i l'"Avi" (formatge pasta cuita) i ha aconseguit la medalla de bronze amb el "Tupí" (tupí o gaztazarra) i el "Fragua" (formatge amb condiments).

Formatgeria L'Abadessa 2
Judit Carreira, de la Formatgeria L'Abadessa, ha obtingut sis medalles en el Concurs de la Fira de Formatges Artesans del Pirineu / Feliu Sirvent

Judit Carreira Ruiz és de Sant Joan de les Abadesses (Ripollès), el 1997 va anar a estudiar ramaderia a l’Escola de Capacitació Agrària del Pirineu, a Bellestar, i el 2009 ja hi va tornar per quedar-s'hi. Fa 10 anys que ha obert el seu propi projecte, Formatges de l'Abadessa, una formatgeria ubicada al bell mig del centre històric de la Seu d’Urgell. Es tracta d'una petita empresa des d'on Judit Carreira, amb una experiència de més de vint-i-cinc anys en el sector, elabora els seus propis formatges amb llet de vaca i cabra i que madura al seu celler del carrer dels Canonges.

Formatges Pep Palau 1
Gran varietat, bon nivell i alta participació al Concurs de Formatges Artesans del Pirineu / @peppalau

Dues Medalles d'Or per a la Reula i la Formatgeria Vall de Meranges

La Reula i la Formatgeria Vall de Meranges han obtingut dues medalles d'or cadascuna en diferents categories. L'explotació lletera de Fígols d'Organyà, a l'Alt Urgell, ha aconseguit la medalla d'or per al seu "Mató" i el "Formatge Fresc" i una medalla de bronze per "Iogurt Natural" (iogurts i llets fermentades)Per la seva banda, la formatgeria de Meranges, que impulsa l'Albert Pons, ha guanyat l'Or amb "Cabrideta" (llet de vaca, quallada, enzimàtica), i amb "Tupí" (tupí o gaztazarra).

pREMIS FIRA 2025

Un bon nombre de formatgeries han obtingut el reconeixement del Jurat del Concurs de la Fira de Formatges Artesans del Pirineu. És el cas de la Formatgeria Mas Roquet, Serrat Gros, Quesos de Radiquero, Formatgeria Castell-Llebre, Ferme de Lauset, Formatgeria Baridà, Formatgeria Taüll, Formatgeries Mas el Lladré, Goine, Tros de Sort, Formatgeria Mas d'Eroles, Reixagó, Formatgeria Bauna, Agour, Formatgeria Molí de Ger, Formatges de Pallars, Queseria la Leze, Kaiolar, Formatgeria de Tòrrec, Formatgeria de Vilavella, Formatgeria Montsent de Pallars, la Xiquella i Formatgeria El Miracle.

Formatges Pep Palau 2
Gran varietat, bon nivell i alta participació al Concurs de Formatges Artesans del Pirineu / @peppalau

El Concurs de Formatges Artesans ha reunit més de 150 productes distribuïts en 16 categories, valorats per un jurat de més de seixanta experts.