La 28a edició de la Universitat d'Estiu Ramon Llull Puigcerdà ha finalitzat aquest divendres amb un balanç molt positiu, consolidant un model que continua creixent tant en participació com en impacte al territori. En conjunt, més de 1.250 persones han participat en les diferents activitats programades al llarg de la setmana.
Pel que fa a l'oferta formativa, s’hi ha inscrit un total de 457 persones: 192 alumnes han participat en els cursos i tallers, mentre que 265 professionals han pres part en les diferents jornades especialitzades.
La participació es completa amb les activitats obertes al públic. La més multitudinària ha estat la Nit de les Arts, celebrada dimecres al Parc Schierbeck, que va reunir més de 400 espectadors per gaudir de l'espectacle “Way of Feel”, de la Companyia Locure. També va destacar la Nit dels Estels, que va congregar més de 180 persones que van pujar al Niu de l’Àliga amb el Telecabina Cadí-Moixeró gràcies a la col·laboració de La Molina i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
La conferència inaugural, a càrrec de la cuinera Ada Parellada, va omplir la Sala de Convencions del Museu Cerdà amb prop de 160 assistents. Una xifra superior es va registrar en l'acte de cloenda, protagonitzat pel filòsof i teòleg Francesc Torralba.
Reconeixement al millor estudiant de la Cerdanya
Un dels moments més destacats de la setmana va ser el tradicional sopar de la Universitat d'Estiu, celebrat dijous, durant el qual es va lliurar el Premi AUCer-Vila de Puigcerdà al millor expedient de Batxillerat de la comarca. El guardó, dotat amb una beca de 1.500 euros concedida conjuntament per l'Ajuntament de Puigcerdà i l'Associació Universitària de Cerdanya (AUCer), va recaure enguany en Ona Leis Palau,que ha finalitzat el Batxillerat amb una nota de 9,508 sobre 10 (12,908 sobre 14) i que a partir de setembre estudiarà Periodisme a la Universitat Pompeu Fabra.
L'alcalde de Puigcerdà, Joan Manel Serra, va lliurar el premi mentre que Anna Parés, Vicepresidenta de Formació de l’AUCer va destacar que l’expedient de l’Ona és un exemple de constància, compromís i disciplina.
L'Escola Vedruna, Premi Amic AUCer
En el mateix sopar també es va fer entrega del Premi Amic AUCer, que reconeix persones o institucions que han col·laborat i donat suport de manera destacada amb els projectes de l’Associació Universitària.
En aquesta edició, el reconeixement s'ha concedit per unanimitat a l'Escola Vedruna de Puigcerdà, en agraïment a la seva implicació i acompanyament continuats al llarg dels anys. La directora del centre, Anna Camps, va recollir el guardó
Agraïment als col·laboradors
La presidenta de l'AUCer, M. Àngels Terrones, va voler agrair la implicació de totes les persones, institucions i entitats que fan possible la Universitat d'Estiu any rere any: alumnat, professorat, administracions, patrocinadors, col·laboradors, assistents i, molt especialment, l'equip de voluntariat de l'Associació Universitària de Cerdanya.
Durant el sopar també van intervenir l'alcalde de Puigcerdà, Joan Manel Serra, que va donar la benvinguda als assistents i va posar en valor la col·laboració entre institucions, i el rector de la Universitat Ramon Llull, Carles Pérez Testor, que va reafirmar el compromís de la universitat amb aquest projecte consolidat.
Cloenda amb les jornades professionals
La jornada de divendres, que ha posat punt final a aquesta 28a edició, ha estat marcada per la celebració de la XXIV Jornada d'Estiu de la Professió Mèdica, organitzada pel Col·legi de Metges de Catalunya, i de la VII Jornada d'Estiu de la Professió Farmacèutica, impulsada pel Col·legi de Farmacèutics de Girona, dues cites ja plenament consolidades dins la programació de la Universitat d'Estiu.


