JOVES DEL PIRINEU

Lena de Pons: “M’encanta ser la farmacèutica de Martinet i tenir dos-cents mil seguidors a TikTok”

Lena de Pon (1)
photo_camera Lena de Pons és la titular de la Farmàcia de Martinet de Cerdanya i tiktoker / Feliu Sirvent
joves (24)

Ets farmacèutica i especialista en dermofarmàcia. On vas estudiar? Vaig estudiar a la UB i després vaig cursar un màster en dermofarmàcia. Sempre he tingut interessos molt diversos, més enllà de la farmàcia, i trobo que la dermo és un camp molt interessant que té una base científica. Banalitzem moltíssim la cosmètica, quan realment és una ciència. Per altra banda, no deixa de ser un món bastant fashion i això fa que m’agradi. 

Des de fa un any i mig ets la titular de la Farmàcia de Martinet… Sí, des de l’abril del 2022. A mi m’encanta donar servei a la gent de Martinet i de tots els pobles del Baridà; no ho canviaria per res. Enlloc m’he sentit tan ben acollida; la gent és espectacular. Pensa que jo aquí estic sola. Vaig venir de Barcelona amb la meva parella, però ara tenim molts avis (riu). Ens sentim en família perquè tothom ens cuida moltíssim. Són molt agraïts amb la nostra feina, i nosaltres també ho som pel caliu que ens donen.

M’encanta donar servei a la gent de Martinet i de tots els pobles del Baridà; no ho canviaria per res.

Però també ets divulgadora a les xarxes socials… La farmàcia, com a tal, la menciono molt poc a les meves xarxes. Procuro centrar-me moltíssim en el contingut de divulgació; en aquest cas, de cosmètica. La gran majoria de seguidors de la meva comunitat saben que soc titular d’una farmàcia del Pirineu i que poden comprar els meus productes preferits a través de la meva pàgina web lenadepons.com

Acumules més de 230.000 seguidors i asseguren que ets la reina de les rutines facials a TikTok… (Riu). És veritat, molts em consideren així. No es tracta només d’analitzar productes i explicar mecanismes d’acció actius; també és l’art d’estructurar-los per tal de millorar allò que et preocupa de la teva pell. No és fàcil; s’ha de tenir una visió de mercat molt àmplia per dir: de tot allò que hi ha al mercat, amb totes les preocupacions que tens i les condicions que tens a la pell, tu necessites aquest producte concret. Realment és un art. 

Banalitzem moltíssim la cosmètica, quan realment és una ciència.

Com va ser que et vas fer tiktoker? A mi m’encanta comunicar, i de tota la vida que m’agrada explicar històries, utilitzant tots els recursos al meu abast, ja sigui vídeo, àudio, música… És quan acabo la carrera i començo el màster en dermofarmàcia que observo que a TikTok encara no hi ha divulgadors professionals en aquest àmbit i, per tant, existeix un nínxol inexplorat. M’hi vaig llençar de cap!

Així, sense pensar-t’ho? Vaig estar assessorada per un gran amic meu, diria que un dels majors youtubers de l’Estat, Jordi Wild. Em va animar molt a professionalitzar-me en un sector molt concret i a començar al més aviat possible a crear contingut de manera persistent. TikTok va rebentar-ho durant la pandèmia, jo vaig arribar un any més tard.

A TikTok no treballo mai amb guió, sempre soc jo mateixa, tal qual.

Ets molt jove i ja hi ha milers de persones que compren allò que tu els recomanes. És una gran responsabilitat? Ho és, però no em produeix gens de vertigen perquè estic molt segura de les coses que dic. Vulguis o no, tinc uns estudis i una experiència que m’avalen. A més, estic a la farmàcia de dilluns a diumenge i constato a la pell de les persones els productes que recomano. M’encanta ser la farmacèutica de Martinet i tenir dos-cents mil seguidors a TikTok.

Com són els teus vídeos, perquè tenen tant èxit? Cada mitjà té el seu to i el seu tarannà i cada xarxa social també. Utilitzo un to distès i poc preparat. No treballo mai amb guió i sempre soc jo mateixa, tal qual. Has de tenir al cap certs codis, com ara tenir ganxo i atrapar des d’un inici, però amb un aire despreocupat i desimbolt.

El que més m’agrada d’internet és que és molt democràtic: quan deixes de ser rellevant, t’enfonses.

El més complicat deu ser mantenir-se. Com t’ho fas per captivar a la gent? Quan cuides la comunitat, et converteixes en referent. Cal cuidar la comunitat; al cap i a la fi són les persones que consumeixen el contingut de manera més fidel. El que més m’agrada d’internet és que és molt democràtic: quan deixes de ser rellevant, t’enfonses. La gent té la capacitat de reconèixer el teu valor i fer-te créixer en consonància.

Logo drets socials Joventut