INFRAESTRUCTURES

Liciten per 1,2 MEUR la redacció del projecte de la millora de l'N-230, de la boca nord del túnel a Vielha

El projecte preveu ampliar la calçada i s'estudiarà la possibilitat d'implantar carrils addicionals d'avançament
N-230 boca nord túnel de Vielha
photo_camera Plànol del tram de l'N-230, entre la boca nord del túnel i Vielha / mitma.gob.es

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha licitat per 1,19 milions d'euros (IVA inclòs) el contracte per redactar el projecte de condicionament i millora de l'N-230, en el tram que discorre entre la boca nord del túnel Joan Carles I i el municipi de Vielha. El projecte preveu l'ampliació de la calçada en aquest tram de 6 quilòmetres i també s'estudiarà la possibilitat d'implantar carrils addicionals d'avançament, amb l'objectiu de millorar la seguretat a la carretera. El projecte s'emmarca dins l'agenda d'actuacions previstes per millorar l'N-230, entre Almenar i la frontera francesa, presentat el setembre passat pel Ministeri de Transports.

La carretera N-230 forma part d'un eix que dona accés des de Lleida a la Val d'Aran i França, esdevenint un eix fonamental per al desenvolupament econòmic i social de la zona. El tram entre la boca nord del túnel Joan Carles I i la població Vielha s'assenta pràcticament en tot el seu recorregut a mig vessant, la secció transversal amb prou feines assoleix els 7 metres d'ample, no té vorals i presenta un pendent mitjà de 5,7%, en haver de salvar un desnivell de 400 metres des de la cota del túnel fins a la població de Vielha. Les rampes pronunciades i les condicions del traçat dificulten l'avançament de vehicles més lents.

Túnel de Vielha
Liciten per 1,2 MEUR la redacció del projecte de la millora de l'N-230, de la boca nord del túnel a Vielha

En aquest sentit, l'objectiu del projecte serà desenvolupar les actuacions necessàries per millorar la seguretat viària del tram de 6 quilòmetres entre la boca nord del túnel i Vielha, que discorre entre els punts quilomètrics 157 i 163. Així, s'ampliarà la plataforma per disposar d'una calçada de 7 metres d'ample amb vorals d'1 metre i cuneta longitudinal de seguretat adossada, i aconseguint a la vegada la màxima integració ambiental dels elements funcionals de la carretera. A més d'això, s'estudiarà la possibilitat d'establir carrils addicionals d'avançament en aquells trams que puguin considera-se més aptes.

Els treballs de millora es completaran amb el disseny de la rehabilitació estructural del ferm que resulti necessària, l'estudi de la implantació de punts de frenat (especialment al final de la recta d'entrada a Vielha) i d'un salvaallaus, que substituirà l'actual. També forma també part del projecte la tramitació de l'avaluació ambiental de l'actuació.

Aquest projecte forma part de l'agenda d'actuacions per a millorar la carretera N-230, entre Almenar i la frontera francesa, presentada el setembre passat. Recentment, el Ministeri de Transports han licitat també els contractes per redactar el projecte de l'A-14, entre Almenar i el límit amb la província d'Osca, i el projecte de condicionament com a carretera 2+1, entre Benavarri i Sopeira.