Fa uns dies l'empresa que gestiona el Punt de Servei d'Endesa a Tremp va comunicar que deixarà de prestar aquest servei presencial a partir del dia 31 de maig i que en aquell moment qualsevol tràmit amb la companyia s'haurà de fer a través de la web o mitjançat el sistema de teleoperadors. Donat que es tracta de l'única oficina d'Endesa que dona servei presencial a les comarques del Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Alta Ribagorça, Val d'Aran i Alt Urgell, el Consell promou la signatura d'una moció conjunta entre les comarques i els ajuntaments afectats per reclamar a Endesa la continuïtat del servei. El document es farà arribar a la companyia elèctrica així com a l'Agència Catalana de Consum i al departament d'Empresa. Indústria i Energia de la Generalitat.
Aquests dies, des del Consell Comarcal s'ha intentat contactar amb Endesa per demanar una explicació que justifiqui aquest tancament, però no ha estat possible trobar cap interlocutor, aquest fet, segons, Jornada, demostra les dificultats que tindran els usuaris per contactar amb l'empresa si el punt de servei tanca les portes.
Moció per a impulsar el parc natural del Montsec
D'altra banda, el plenari del consell ha aprovat també una moció per impulsar la declaració del parc natural del Montsec. Després de diverses trobades entre els municipis i comarques afectades pel projecte s'ha vist la creació d'aquesta figura com un element positiu de cara a la conservació i l'impuls d'aquesta zona.
Segons ha indicat el president del Consell Comarcal, aquesta figura pot esdevenir una eina que ajudi a fixar gent al territori mitjançant la protecció de l'espai natural i l'impuls d'activitats econòmiques al seu voltant o la millora de les explotacions agrícoles.
La moció aprovada contempla sol·licitar al govern la priorització d'aquest projecte i impulsar un procés d'informació i participació del territori que impliqui tant la població com les entitats socials per tal d'assolir el màxim consens.
El ple del consell també ha aprovat l'actualització dels preus del servei de teleassistència. Actualment, aquest servei compta amb uns 190 usuaris que utilitzen els diferents sistemes de suport assistit. La més coneguda és la medalla, que ofereix atenció immediata només prement un botó, però n'hi ha altres com l'assistència a través de mòbil, sensors de moviment o rellotges intel·ligents.