També demana dedicar un carrer a Carlos Montañés

Compromís per Tremp reclama mantenir els cicles superiors de l'Institut de Tremp i la posada en funcionament del nou tren de la Pobla

El grup municipal Compromís per Tremp va presentar tres mocions per tractar en el Ple de l’Ajuntament de Tremp d’ahir a la tarda.

INS Tremp
photo_camera INS Tremp

La primera moció demana la continuïtat dels Cicles Formatius de Grau Superior d’Administració i Finances i de Sistemes Electrotècnics i Automatitzats que s’imparteixen a l’Institut de Tremp i que el Departament d’Ensenyament pot suprimir a causa de la baixa preinscripció. La seva supressió posaria en perill la continuïtat dels estudis d’una part de l’alumnat i, per tant, les seves possibilitats de promoció laboral, de reconducció de la seva vida professional i de formació continuada.

L’INS Tremp té una àmplia trajectòria en aquest tipus de formació i per la distància geogràfica respecte d’altres centres educatius públics l’alumnat actual no podria continuar els seus estudis i s’aturaria el flux de personal format per l’INS Tremp que accedeix a diferents administracions i empreses del nostre àmbit territorial.

En la segona moció, Compromís per Tremp insta el ple de l’Ajuntament a reclamar la immediata posada en funcionament del nou servei ferroviari entre Lleida i la Pobla de Segur amb totes les garanties de trànsit i de seguretat per als viatgers, per sumar-se d'aquesta manera a les declaracions d’altres institucions i autoritats públiques del territori. 

L’endarreriment en l’entrada en servei dels nous combois i freqüències dels trens de la línia Lleida – la Pobla de Segur, que estava anunciada per al 30 d’abril de 2016, està provocant molta incertesa així com perjudicis econòmics i socials entre els ciutadans de les nostres comarques i els diferents sectors econòmics, especialment el turístic. 

Finalment, en la tercera moció, Compromís per Tremp demana donar el nom de Carlos Montañés a un carrer de la Ciutat de Tremp, atès que durant l’any 2016 es commemora el centenari de l’entrada en funcionament de la Central Hidroelèctrica de Talarn, projectada per Montañés i essencial en la modernització de Catalunya. Carlos Montañés, l’home que va portar Pearson al Pallars, va ser enginyer en cap de Tramvies de Barcelona, cofundador de Ferrocarrils de Catalunya i de “La Canadenca” Barcelona Traction Light & Power, i Governador Civil de Barcelona, entre d’altres càrrecs.

Aquesta acció contribuirà a fer justícia a una figura tan fonamental com oblidada i se sumarà als projectes que s’estan desenvolupant de posada en valor del patrimoni industrial del Pallars, un tema viu i atractiu des dels punts de vista cultural, econòmic i social.