El 28% dels consumidors de l’Alt Pirineu i l’Aran compraran regals per Internet aquest Nadal    

Un 46% dels catalans, un 8% més que l’any passat, farà almenys una compra online i es preveu una despesa mitjana de 112,5 euros per persona

Compra per internet
photo_camera Compra per internet

El 28% dels consumidors de l’Alt Pirineu i l’Aran utilitzaran el canal online per fer les seves compres de Nadal. L’ús d’Internet té cada vegada una major incidència a l’hora de realitzar aquestes compres i, en comparació amb l’any anterior, el percentatge de catalans que comprarà per Internet ha crescut un 8%. El 2013 va ser un 38% el que afirmaven utilitzar la xarxa per fer les seves compres nadalenques, mentre que aquest any es preveu que ho facin un 46% en el conjunt de Catalunya.
 
Aquesta és la conclusió d’un estudi realitzat per INITEC, empresa líder en màrqueting digital, entre més de 800 consumidors i en el que s’analitzen les tendències en e-commerce per aquest Nadal per part dels catalans.
 
Cada cop més anticipació i un cistell mig més elevat
De l’estudi es desprèn que cada cop ens anticipem més a l’hora de fer les compres per Internet. El 39% dels usuaris que compraran online els regals de Nadal ho fan durant el mes de novembre, mentre que el 49% ho farà al desembre.
 
Es preveu que els usuaris es gastaran una mitjana de 112,5 euros.

El 39% dels enquestats afirma que es gastarà entre 100 i 200 euros, mentre que només un 19% calcula gastar-se menys de 50 euros. La majoria de consumidors assegura que es gastarà més diners en compres online que l’any passat. Concretament, un 67%  preveu gastar més, mentre que un 18% afirma que es gastarà el mateix i un 15% menys diners . Dani Casanovas, director d’INITEC, afirma que “el fet que el cistell mig de cada usuari sigui cada cop més elevat, demostra la confiança que van adquirint els usuaris en el canal online”.
 
Per sectors, principalment els usuaris compraran productes de moda (47%), tecnologia (38%) o joguines (31%). El 48% dels consumidors valoren sobretot la comoditat del canal online i entre els principals motius de compra destaquen també la major diversitat de productes (31%), el preu (22%) i la rapidesa en l’enviament (19%).

DISTRIBUCIÓ GEOGRÀFICA DE LES COMPRES DE NADAL

Per territoris, els ciutadans de la vegueria de Barcelona són els que més compraran online (51%), en contrast amb els habitants de les Terres de l’Ebre, que només utilitzaran Internet per fer les seves compres en 1 de cada 4 casos.
—Alt Pirineu i Aran: 28%           — Girona: 43%
—Barcelona: 51%                     — Lleida: 41%
—Camp de Tarragona: 42%     — Terres de l’Ebre: 25%
—Catalunya Central: 44%

Més a Comarques