INFRAESTRUCTURES

L'aeroport de la Seu tindrà una base de la unitat GRAE i diversos mitjans aeris dels Bombers

Les dependències de Tírvia es mantindran i es faran servir els dies amb més afluència de persones a la muntanya
Pla general de la zona d'aparcament dels avions i dels hangars de l'aeroport d'Andorra - la Seu d'Urgell vista des de la torre de control, el 17 de setembre de 2019 (Horitzontal).
photo_camera Zona d'aparcament dels avions i dels hangars de l'aeroport d'Andorra - la Seu d'Urgell /Albert Lijarcio

L'aeroport d'Andorra - la Seu d'Urgell tindrà una base permanent del Grup d'Actuacions Especials (GRAE) i de diversos mitjans aeris de Bombers de la Generalitat. Els departaments d'Interior i de Territori i Sostenibilitat han signat un conveni de col·laboració per fer-ho possible, amb la qual cosa es garantirà que durant tot l'any hi haurà una unitat de rescat helitransportada a l'Alt Pirineu. Tot i això, es continuarà utilitzant la base de Tírvia (Pallars Sobirà) per millorar la cobertura territorial els dies amb més afluència de persones a la muntanya. D'aquesta manera, el manteniment d'aquesta ubicació i la incorporació de la de l'aeroport alturgellenc farà augmentar la capacitat de resposta a tota la franja de la serralada pirinenca.

La incorporació d'aquesta base dels GRAE s'emmarca en la intenció de potenciar el servei de rescats de muntanya i reforçar la lluita contra els incendis forestals al Pirineu i és un dels objectius establerts en el Projecte Bombers 2025. La instal·lació aeroportuària compta amb una plataforma d'estacionament, espais per a la ubicació de tallers i oficina, un edifici de serveis generals i un destinat als serveis de prevenció i extinció d'incendis de l'aeroport, a més d'una instal·lació de subministrament de combustible, amb dos dipòsits amb capacitat per a 7.500 litres cadascun.

Per a la utilització per part del cos de Bombers, s'adequarà l'edifici destinat als serveis de prevenció i extinció d'incendis de l'aeroport i es disposarà d'un espai a la zona aire per instal·lar-hi mòduls no permanents. També hi haurà un espai fora de la zona aeroportuària per a un camp de maniobres i per ubicar-hi vehicles d'emergència. Mentre, els avions de vigilància i atac hi seran destinats especialment fora de la campanya d'estiu. D'aquesta manera es vol donar resposta a la progressiva desestacionalització del risc d'incendis forestals a causa del canvi climàtic.