AEROPORT

Els vols comercials de Viatges Regina a l'Aeroport de la Seu acaben amb una ocupació mitjana del 58%

Més de 250 viatgers els han utilitzat per desplaçar-se durant el mes de març a Palma, Madrid o Marsella

Avió aterrant a l'aeroport de la Seu
photo_camera Avió de la companyia andorrana TSA aterrant a la Seu/Albert Lijarcio

Els vols comercials organitzats per Viatges Regina a l'Aeroport d'Andorra - La Seu d'Urgell han assolit una mitjana d'ocupació del 57,58%, segons dades facilitades per l'empresa alturgellenca. Durant les quatre setmanes que s'han dut a terme el volum de passatgers total ha estat de 258, dels quals gairebé la meitat els han utilitzat per anar a Palma. Mentre, la ruta de Madrid ha comptat amb 96 viatgers i la de Marsella, que només es va operar la primera setmana des de la infraestructura pirinenca, 29. La companyia Twin Jet, adherida a Air France, va ser l'encarregada de dur a terme els enlairaments i aterratges el primer cap de setmana però després de detectar-se diversos problemes, l'agència de viatges va decidir, de mutu acord amb la firma francesa, rescindir el contracte. El relleu el va agafar l'andorrana TSA, que des d'aleshores i fins aquest diumenge ha fet dues rotacions a Palma i una a Madrid, ja que el seu avió disposa de vuit places.

Els vols, operats en divendres i diumenges del 9 de març a l'1 d'abril, han superat la trentena de viatgers tant el 16 com el 23 de març, així com el dia de l'estrena, en què va viatjar un grup de touroperadors i periodistes francesos per conèixer l'oferta turística de la Seu d'Urgell. Tots ells van tornar a la seva destinació per carretera, ja que l'avió que havia d'aterrar a l'aeroport pirinenc des de Madrid es va desviar a Girona per mala visibilitat. Aquell mateix diumenge, algunes de les rutes també s'hi van veure afectades per aquest motiu però, a partir del següent cap de setmana i amb TSA com a operadora, tots els enlairaments i aterratges s'han pogut fer sense incidents.

Des de Viatges Regina es mostren satisfets amb el volum d'ocupació assolit ja que pràcticament s'aproxima al seu objectiu, que era del 60%. Un cop acabada la prova pilot, que ha durat quatre setmanes, l'empresa alturgellenca no preveu repetir-la, almenys, fins que l'aeroport estigui dotat amb el sistema d'aterratge instrumental amb GPS. Per tal d'obtenir-lo, cal rebre la certificació per part d'AESA i Enaire.