TV3 ratifica que abandona l’expressió “Pirineu de Lleida” per adoptar sempre la d’“Alt Pirineu”

Ahir ho avançàvem en aquest mitjà i avui s'ha fet públic oficialment. Aquest divendres en la compareixença davant la Comissió de Control de l’actuació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) al Parlament de Catalunya, entre altres temes, la vicepresidenta de la Corporació, Núria Llorach, ha anunciat que TV3 i Catalunya Ràdio han adoptat la denominació d’“Alt Pirineu”, tal com es va demanar des de diferents institucions del territori, i ja no s’hi referiran com a “Pirineu de Lleida” en els diferents canals i emissores.

Captura de pantalla 2017-03-10 a les 17.18.20
photo_camera Captura de pantalla del portal lingüístic de la CCMA.

“El Llibre d’Estil de la CCMA ja ha incorporat l’expressió “Alt Pirineu com a identificació territorial dels municipis de les comarques de l'Alta Ribagorça, l'Alt Urgell, la Cerdanya, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà. S’ha incorporat a l’ésAdir la descripció d’aquest terme i la prescripció de deixar d’utilitzar la forma “Pirineu de Lleida”, ha explicat Llorach. La vicepresidenta també ha expressat el compromís del Consell de Govern per recuperar, tan bon punt la situació econòmica de la Corporació ho faci possible, tots els espais que es van haver de reduir per la dràstica reducció dels ingressos com a conseqüència de la crisi, especialment tots aquells vinculats a iCat, el canal 33 i el Super3.

Durant la sessió, Núria Llorach també ha aprofitat una pregunta sobre la nova Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació per felicitar la nova directora general de l’ens, Empar Marco, i ha afegit que espera que ben aviat pugui arrencar les emissions. Alhora, ha reiterat la màxima predisposició de la CCMA per treballar conjuntament amb els mitjans públics dels territoris amb què compartim llengua, història i cultura.

En el seu torn de respostes, el director de de TV3, Jaume Peral, ha avançat que la cadena generalista es reforçarà el segon trimestre amb estrenes importants. De cara a la pròxima temporada de tardor, Peral ha avançat novetats sobre la nova telenovel·la que ha de substituir “La Riera”: “És una franja estrella de la cadena i volem mantenir el lideratge amb un producte atractiu i de qualitat, com ja hem demostrat que podem fer amb talent intern.”

La nova proposta de sèrie es va aprovar al desembre; una bíblia desenvolupada per Núria Furió i que té com a punt de partida un accident que trenca l’harmonia d’una família. “La mort d’un personatge crearà un caos en el seu entorn i a la vegada reunirà els seus antics companys d’institut en el funeral. A partit de llavors, començaran a veure’s sovint i es complicaran les relacions, amb trames que donaran molt de joc”, ha explicat el director de TV3. Es tracta d’una sèrie coral que, a diferència de “La Riera”, es desenvolupa en un entorn urbà. També ha anunciat que “mentre es desenvolupen les trames, les localitzacions... ja s’estan treballant els decorats, els grafismes, el càsting; i es defineix el títol definitiu de la sèrie, que arrencarà al setembre”.

Al seu torn, el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo, ha volgut recordar que la CCMA està disposada a assumir l'impuls del Netflix català que proposa el “Llibre blanc de l'audiovisual” i també ha destacat els últims resultats d’audiències digitals, arran de l’estrena de les noves apps de TV3 i Catalunya Ràdio.

Pel que fa a nous projectes, Gordillo s’ha referit a la nova app de notícies, que s’estrenarà aquest any, i a la nova aplicació d’esports, i ha afegit, fent un símil futbolístic: “Amb les apps estem jugant bé i els resultats ens avalen. Dimecres, amb la remuntada del Barça, vam superar rècords històrics d’audiències digitals amb La TdP i en el global del dia a Catalunya Ràdio, i ahir dijous aquestes xifres globals es van tornar a superar.”