El president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Carles Isus, ha manifestat que viure en un poble no hauria de significar renunciar als serveis essencials.“Ja sé que no podem aspirar a tindre tots els serveis d'una gran ciutat, però sempre hem d'aspirar-hi”, ha dit.
Carles Isus ha fet aquestes declaracions en el marc de la presentació de les Jornades per a Excel·lència que se celebraran els dies 2 i 3 d’octubre al pavelló poliesportiu d’Esterri d’Àneu. Pel president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, la realitat de les comarques de muntanya és diferent, però això no vol dir conformar-se: "cal continuar treballant per apropar aquests serveis al màxim i també preservar un entorn que la gent del territori ha cuidat durant generacions, establint les mesures necessàries perquè el creixement i l’arribada de visitants siguin compatibles amb la sostenibilitat".
🏔️ “Hem de tindre sempre l’aspiració.” Carles Isus comenta com millorar la mobilitat i la connectivitat és clau per apropar serveis, facilitar els accessos i generar més oportunitats als pobles del Pallars.
— Jornades per a l'excel·lència (@jornadespirineu) July 16, 2026
En parlarem més a les XIII Jornades!
📍2 i 3/10, Esterri d’Àneu pic.twitter.com/zuuqINhcA2
Les Jornades per a l'Excel·lència són unes conferències anuals de referència creades l'any 2014 per promoure el progrés, la reflexió i el desenvolupament econòmic i social dels territoris del Pirineu. L'esdeveniment principal té la seva seu central a Esterri d'Àneu (Pallars Sobirà).


