Inaugurada l'Oficina Jove del Pallars Sobirà

L'equipament, que assessorarà els joves en aspectes laborals i d’orientació acadèmica, és el vuitè d’aquest tipus que es posa en funcionament a la demarcació de Lleida

El director general de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, Toni Reig, acompanyat pel president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà i alcalde de Sort, Llàtzer Sibís, van inaugurar el passat 17 de març l’Oficina Jove del Pallars Sobirà. El nou equipament, conegut amb el nom de “Casa Xorret” i situat al carrer Dr. Carles Pol i Aleu, 5 de Sort, donarà servei als 1.030 joves d’entre 15 i 29 anys de la comarca.
 
L’Oficina Jove oferirà assessorament personalitzat i especialitzat sobre orientació acadèmica (tramitació de beques, acreditació de competències professionals o itineraris formatius), assessorament laboral i informació sobre activitats d’educació en el lleure (com ara camps de treball, colònies, instal·lacions juvenils, voluntariat o associacionisme).
 
L’horari d’atenció al públic del nou servei és dilluns, dimecres i divendres d’11h a 13.30h. Així mateix, l’Oficina Jove del Pallars Sobirà atendrà el segon i el quart dimecres de mes a l’Ajuntament d’Esterri d’Àneu, d’11h a 13h. D’altra banda, es preveu un servei d’informació i atenció periòdic als centres d’educació secundària i als municipis que ho sol·licitin, en el marc del seu Pla Local de Joventut o dels projectes de dinamització juvenil.
 
L’obertura d’aquest servei ha estat possible gràcies a la col·laboració entre la Direcció General de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, el Consell Comarcal del Pallars Sobirà i l’Ajuntament de Sort. És la vuitena Oficina Jove que s’obre a la demarcació de Lleida després de les de l’Alt Urgell, les Garrigues, l’Urgell, el Pla d’Urgell, l’Alta Ribagorça, la Noguera i la Segarra.
 
Prop de 600.000 usuaris el 2014
Les Oficines Joves formen part del model d’equipaments i serveis per a la joventut que el Departament de Benestar Social i Família estén arreu del país per afavorir l’emancipació juvenil i la territorialització dels serveis.
 
Durant el 2014, els 300 Punts d’Informació Juvenil i les 32 Oficines Joves van atendre 586.986 joves, que van fer 945.336 consultes. Les qüestions més demanades pels usuaris van ser les relacionades amb l’oferta formativa i educativa existent a Catalunya, amb un 30,5% del conjunt de les consultes. La cerca d’informació i assessorament sobre l’educació en el lleure va ser la segona qüestió més sol·licitada, seguida per les qüestions sobre el mercat laboral.
 
Altres consultes van tenir a veure amb l’àmbit de la cultura, salut i esports, habitatge, turisme, mobilitat, participació, tecnologies de la informació i la comunicació, cohesió social, medi ambient i consum responsable.
 
El perfil d’usuari dels Punts d’Informació Juvenil i les Oficines Joves el 2014 correspon a un noi de 20 anys o menys amb l’educació secundària acabada. Per sexes, els nois han suposat el 54% de les consultes davant un 46% de les noies.
 
Oficina Jove Virtual
D’altra banda, des de 2013 hi ha activa l’Oficina Jove Virtual (www.oficinajove.cat) que permet accedir a un total de 1.126 recursos i serveis de tots els departaments i institucions destinats a les persones joves. L’any passat van utilitzar aquest servei 30.503 persones.
 

L’Oficina Jove Virtual també està disponible per a dispositius mòbils amb els sistemes operatius iOS, Android i per a Blackberry, i permet la geolocalització de l’usuari per tal de mostrar-li aquells serveis més propers a la seva ubicació.