TURISME

En marxa el nou pla de comunicació per posicionar el Pallars Jussà com a destinació turística

El disseny del nou pla de comunicació té en compte els consensos sobre quins són els elements clau de la comarca i els valors que es destaquen per a definir la seva marca turística.
Dos persones contemplant la bellesa del Congost de Mont-rebei. (horitzontal)
photo_camera Dos persones contemplant el Congost de Mont-rebei / La Fundació Catalunya-La Pedrera

El Consell Comarcal del Pallars Jussà, ha destinat 280.504,69 € a engegar un pla de comunicació que millori el posicionament de la comarca com a destinació turística. L’actuació està dins del projecte FEDER “Foment del patrimoni natural d'interès turístic al Pallars Jussà" finançat al 50% pels fons FEDER i amb el cofinançament de la Diputació de Lleida i els ajuntaments de la comarca.

Aquest pla de comunicació contempla diverses accions: des de la creació d'una nova pàgina web turística amb un concepte més visual, funcional, intuïtiu i atractiu per als seus usuaris; (que actualment es troba en licitació); a la creació de nou contingut promocional en diferents formats per a diferents canals de comunicació. Es prepararan nous material audiovisual en format càpsula, s’ampliarà el catàleg d’imatges de la comarca amb noves fotografies i s’està dissenyant un nou fulletó sobre el congost de Mont-rebei.

Pla comunicació Pallars Jussà jornades
Jornades per al pla de comunicació per al posicionament del Pallars Juss'a / CCPJ

Per tal d’optimitzar el rendiment d'aquest Pla, el Consell compta amb els serveis de Jaume Marín, expert en màrqueting turístic per a destinacions i empreses turístiques amb més de 20 anys d'experiència; qui també va conduir, en el marc del projecte Treball a les 7 comarques, les sessions de treball entre els agents turístics amb l’objectiu de definir una estratègia i un relat de destinació pel Pallars Jussà,. En aquest sentit, el disseny del nou pla de comunicació té en compte els consensos acordats entre els participants en les jornades sobre quins són els elements clau de la comarca i els valors que es destaquen per a definir la seva marca turística.

Aquest pla comunicatiu també contempla el disseny d’un pla de Màrqueting per al Geoparc Mundial UNESCO Orígens, un document que es començarà a elaborar a partir de setembre i del qual es té previst fer-ne una presentació pública al gener de l'any que ve. L'empresa encarregada d'elaborar aquest pla és Baldrick & Munitz S.L. El Consell Comarcal del Pallars Jussà aposta per aquest pla de màrqueting atès que els 14 municipis de la comarca estan inclosos dins del territori Geoparc.