La Pobla de Segur iniciarà aquest dilluns una nova etapa per a un dels seus símbols més estimats. L’històric arbre plantat al voltant de l’any 1870, que durant generacions ha estat testimoni de la vida quotidiana del municipi, començarà a transformar-se en una escultura natural anomenada “l’Arbre de la Vida”.
Després d’anys de deteriorament progressiu, agreujats per malalties i un avançat estat de podridura, l’arbre va evidenciar la seva fragilitat amb la caiguda, l’any passat, d’una branca de grans dimensions. Davant el risc per a la seguretat i seguint les recomanacions d’experts, va decidir retirar les branques més perilloses.
Una decisió difícil de prendre
L’alcalde de la Pobla de Segur, Marc Baró, reconeix que «va ser una decisió difícil de prendre, però necessària, i som conscients del fort impacte emocional que va suposar als poblatans i les poblatanes. Durant els darrers mesos hem escoltat i recollit totes les propostes i idees que els veïns i les veïnes ens han fet arribar i pensem que aquesta pot ser la que manté l’essència de l’arbre com a testimoni i acompanyant de les nostres vides».
L’escultura “l’Arbre de la Vida” simbolitzarà el cicle de la vida i evocarà els moments viscuts al seu voltant des de la infantesa i els primers passejos, fins a celebracions, retrobaments i comiats, tot allò que, durant més de 150 anys, l’arbre ha presenciat en silenci. Els treballs aniran a càrrec d’un escultor especialitzat, que començarà aquesta mateixa setmana a donar forma a la fusta original, mantenint-ne l’essència i integrant-hi nous elements artístics.
Aquesta actuació s’emmarca també dins el projecte més ampli de transformació de l’espai públic, ja que la plaça on s’ubica l’arbre serà objecte d’una reforma integral en els propers anys, dins del programa Pla de Barris i Viles. L’objectiu és modernitzar l’entorn renovant el paviment, les zones ajardinades i el mobiliari i fer-lo accessible per a tothom eliminant les barreres arquitectòniques.


