L'ajuntament de Tremp destaca en l'àmbit de la gestió electrònica

L’Ajuntament de Tremp ha estat un dels 10 ajuntaments catalans, d’entre 5.000 a 20.000 habitants, reconegut per haver destacat en l’impuls de la transformació de l’Administració local en l’àmbit de l’administració electrònica. 

webpant
photo_camera Web de l'ajuntament de Tremp.

Els passats dies 21 i 22 de gener es van atorgar els guardons al Congrés de Govern Digital,que organitzen el Consorci AOC i la Generalitat de Catalunya, un punt de trobada dels màxims responsables públics de Catalunya en matèria de Govern Digital i que vol ser un fòrum d'intercanvi d'experiències i solucions per aconseguir una administració més propera al ciutadà, més àgil, eficient i innovadora, una nova administració que respongui als nous reptes.

Els guardons Administració Oberta s´han concedit en base a l´avaluació realitzada en el 14è informe sobre administració electrònica elaborat per l´AOC. Aquest informe recull, entre altres, aspectes com ara si el web municipal ofereix tramitació electrònica; si té seu electrònica i tauler electrònic d'edictes; si els proveïdors hi poden dipositar factures electròniques o rebre notificacions electròniques; o bé si l'ajuntament intercanvia dades telemàticament amb altres administracions.

L’Ajuntament de Tremp va implantar la seva seu electrònica l’any 2011, per tal de possibilitar als ciutadans la consulta del catàleg de serveis i realitzar tràmits en línia. Simultàniament, es van iniciar convenis amb altres administracions per a l’intercanvi d’informació que han permès estalviar tràmits a la ciutadania. Amb l’objectiu de complir la llei 11/2007 d’administració electrònica cada any es realitzen millores en aquesta seu. Aquest 2014 ha gestionat 86 tràmits en línia, 550 comunicacions electròniques i 180 edictes, a banda dels tràmits entre administracions.  Des de gener de 2015 s’ha iniciat el nou tràmit de facturació electrònica que permet als proveïdors enviar telemàticament les seves factures i poder-ne fer un seguiment.