Aquest dissabte, amb un temps espectacular i temperatures que han anat pujant durant el dia, s’ha celebrat la 6a edició de la Cabanera, amb sortida i arribada a la Pobleta de Bellveí. Aquest any la Cabanera ha inclòs de manera definitiva la Marató. Així la cursa ha inclòs tres recorreguts: 12 km, 24 km i 42 km.
Els participants de la Marató han estat els més matiners i a les 7 h del matí els 40 inscrits, han sortit de la Pobleta per agafar el camí d’Envall i enfilar la pujada al Dolmen de la Cabaneta i d’allà anar fins al Cogulló (1.570 m) a Serraspina. Des d’aquest mirador han començat un descens per agafar el camí a l’antic poble de Gramenet, i d’allà han continuat pel camí a Pobellà, des d’on s’han dirigit a Mont-ros i a la Torre de Capdella, on han anat a buscar el camí del canal per agafar el camí dels Senallers. En aquest punt començava el tram cronometrat, que condueix a l’espectacular pujada de 1.350 m de desnivell en només 6 km fins al Tossal de la Costa (2.604 m). Aquesta ascensió era un dels punts més exigents de la cursa, un vertiginós repte, però la recompensa han estat unes vistes úniques sobre les muntanyes i els estanys d’alta muntanya, a més d’un premi especial pel corredor i la corredora que l’han fet més ràpid i que han estat: Enric Baños i Belén Simarro. Després d’aquest repte, els quedava l’ascensió al Tossal de la Calma (2.621 m), el punt més alt de la cursa, des d’on ha començat el descens cap a Aguiró, després Obeix, Antist i finalment la Pobleta de Bellveí. En total els participants de la Marató han passat per 9 pobles.
A les 8 h del matí, han sortit els 120 corredors i corredores de la distància de 24 km. Han fet el mateix recorregut que els participants de la Marató fins a Pobellà, des d’on aquests han agafat el camí de baixada a Paüls de Flamisell i a la Plana de Mont-ros. Des de la Plana tornava la pujada, curta però intensa, a Castell-estaó, punt on els recorreguts de la Marató i la mitja marató s’han trobat, per anar a Antist i la Pobleta de Bellveí. En total han passat per 6 pobles dels 19 que hi ha a la Vall Fosca.
Finalment, mitja hora més tard, a les 8.30 h i amb la previsió que el dia seria calorós, s’ha donat el tret de sortida als 170 participants de la distància més curta de la Cabanera (12 km), coneguda també com la Marxa de la Cabanera. Els participants han fet la pujada més dura només començar, 4, 4 km i més de 400 m de desnivell, per arribar al poble d’Estavill, des d’on s’han dirigit a Antist, punt on es troben tots els recorreguts de la Cabanera.
MARATÓ
Categoria Masculina
Enric Baños Tor (Ass. Esp. Mountain Runners del Berguedà), amb un temps de 05:37:36 Pepe Juangran Monsó (Sentebé Gym, Sant Joan de Vinyafrescal), amb un temps de 05:51:22
Jaume Folguera Robert (Centre Excta. Trencacims, l’Ametlla del Vallès), amb un temps de 05:51:43
Categoria Femenina
Blanca Carralero Roca (Training for runner, Lleida), amb un temps de 07:22:39 Belén Simarro Valls (Imparable, Alella), amb un temps de 07:55:40
Mari Alles Pons (Cecome, Ciutadella), amb un temps de 07:55:50
CURSA DE 24 KM
Categoria Masculina
Marc Pascual Roig (Atletisme Molins de Rei), amb un temps de 02:14:10
Marc Llobet Domingo (Cabirols de Sant Guim, Sant Guim de Freixenet), amb un temps de 02:15:03
Jordi Comellas Oro (Gavà), amb un temps de 02:18:39
Categoria Femenina
Paula López Torres (Team Gozalbo, Sant Carles de la Ràpita), amb un temps de 02:44:53
Mar Minguella Bonet (Caespluguí, L’espluga de Francolí), amb un temps de 03:03:04 Laia Resa Enrich (Tremp), amb un temps de 03:08:23
Cursa-marxa de la Cabanera de 12 km Categoria Masculina
Joan Fontelles Batalla (La Pobla de Segur), amb un temps de 01:02:52
Ferran Matoses Beltran (Cerdanya Pirineus, Martinet de Cerdanya), amb un temps de 01:069:12
Jordi Torrelles Montanuy (Club Esp. Pallars, Aramunt), amb un temps de 01:10:26
Categoria Femenina
Juana González Viana (Ass. Esp. Pallars, Aramunt), amb un temps de 01:26:24 Ana Andraiz Velasco (Lleida), amb un temps de 01:28:46
Judith Villalonga Gelabert (Lleida), amb un temps de 01:32:54
Categoria Sub-16 masculí
Jan Caselles Martínez (Club Atletisme la Pobla de Segur), amb un temps de 01:08:25 Jan Bosch Boleda (Pobellà Runners, Pobellà), amb un temps de 01:18:47
Aleix Molina Font (Coma de Mont-ros, Mont-ros), amb un temps de 01:32:02
Categoria Sub-16 femení
Maria Jordana Sallés (Tots x l’Esquí, la Pobleta de Bellveí), amb un temps de 01:39:26 Queralt Alegret Estela (Escola la Vall Fosca, la Plana de Mont-ros), amb un temps de 01:52:34
Maria Bartolomé Rosell (Folgueroles), amb un temps de 01:55:20
Tots els participants han valorat els paisatges dels recorreguts i que molts trams fossin amb ombra. Els participants de la distància de 24 km han destacat que el recorregut era molt corredor i els ha permès portar un bon ritme en molts trams de camí de la cursa, cosa que no ha estat igual pels participants de la Marató, ja que el recorregut era molt més tècnic.
La Cabanera, no seria possible sense el gran treball dels voluntariat del territori i del Club d’Esquí de la Pobla de Segur, molt necessari per poder donar als participants la millor atenció, ni sense la col·laboració de les empreses del territori.


