Aquesta iniciativa resumeix molt bé la filosofia i la manera de treballar que tenen en aquest institut pirinenc on es fomenta el treball interdisciplinari i per projectes. Per uns dies els estudiants van fer d'empresaris i es van organitzar per tirar endavant una empresa de forma autogestionada, potenciant el treball en equip i el repartiment de responsabilitats. "Els alumnes van organitzar-se per àrees, van escollir els responsables de cada àrea i en molt poc temps van assumir un repte que en principi no era gens fàcil", va dir el director del centre.
Però el treball no va consistir només a pensar l'App, dissenyar-la i posar-la en marxa. El projecte contemplava també totes les gestions que comporta tirar endavant iniciativa com aquesta: calia organitzar un equip de premsa i una presentació pública de l'App. Van ser els mateixos alumnes els que es van encarregar de telefonar als mitjans de comunicació i convocar-los a una presentació pública, així com atendre els mitjans, fer la presentació i elaborar una nota de premsa posterior. Un treball que poques vegades es fa des de les escoles i que té una part pràctica molt interessant des del punt de vista de la formació educativa.
Van ser els mateixos alumnes els que es van encarregar de telefonar als mitjans de comunicació i convocar-los a una presentació pública, així com atendre els mitjans, fer la presentació i elaborar una nota de premsa posterior
Els darrers cursos, des de l'institut La Valira han desenvolupat diverses aplicacions relacionades amb el món de la programació i l'edició a internet, xarxes socials, mitjans de comunicació i produccions audiovisuals. "Això ens ha permès als alumnes la possibilitat d'introduir-nos en un sector amb grans possibilitats de futur com és de la programació o edició d'aplicacions", va assegurar la Txell Izquierdo, una de les alumnes responsables de l'edició dels vídeos en el projecte. Per la seva banda, el professor Pol Castellanos, un dels tutors i supervisors de l'activitat, va recordar que "un dels objectius principals d'aquesta activitat és que els estudiants aprenguin a treballar en equip i a organitzar-se entre ells, i que els docents hi tinguem, bàsicament, el paper de guiar-los".