El llibre Vaques: històries d'una veterinària rural (Cossetània Edicions), d'Imma Puigcorbé, que s'ha presentat a la sala d'actes de la Biblioteca Pública de Sort, neix de la necessitat de l'autora d'explicar un sector, el de la ramaderia, a qui li costa molt sortir a fora, fer-se veure, i també de deixar constància de figures representatives en perill imminent de desaparèixer o d'experimentar una transformació profunda a pitjor.
Així, trenant una cronologia de les seves experiències com a veterinària rural però sempre amb mirada de ramadera, al llibre es fa palesa per exemple la fortuna de viure a pagès i mantenir a les teves arrels, per exemple, la cultura de criar-te el menjar, tot plegat acompanyat també de moments feliços com l'alegria de salvar un animal en perill de mort o tristos com quan arriba l'hora de carregar els vedells per portar a l'escorxador.
En qualsevol cas, també recorda que, en contraposició amb èpoques passades, avui dia els ramaders i ramaderes són gent molt preparada des del punt de vista tècnic i empresarial i que han triat la seva feina des de la vocació i l'estima pels animals.
Els diferents capítols del llibre, que compten amb il·lustracions de Laia Baldevey a partir de fotografies de l'autora, fan referència a experiències que com a veterinària i ramadera li han aportat coneixement, i sovint acaben amb una moralitat que vol transmetre als seus lectors.
En la presentació hi ha participat també l'Albert Baqueró, ramader de casa Forn d'Olp, que destaca del llibre l'amor que Imma Puigcorbé transmet pels animals, i que, entre altres apunts de la seva experiència viscuda, ha destacat com considera la resta dels ramaders la seva família escollida, amb qui comparteix el desig de cuidar bé el bestiar i donar-los la millor vida possible


