LLIBRES

Presenten a la Seu d'Urgell el llibre ‘Quan canta la Sibil·la’, d'Antoni Gelonch i Oriol Pérez Treviño

‘Quan canta la Sibil·la’ és el primer llibre global sobre aquesta interpretació musical que és Patrimoni Immaterial de la Humanitat des del 2010
Quan canta la Sibil·la 2
photo_camera ‘Quan canta la Sibil·la’, editat per Viena Edicions

Aquest dimarts 14 de desembre arriba a la Seu d'Urgell la gira de presentacions de ‘Quan canta la Sibil·la’ (Viena Edicions), un llibre en què els autors, Antoni Gelonch i Oriol Pérez Treviño, expliquen d’una manera amena i entenedora, els aspectes històrics, mitològics, iconogràfics i musicològics, del Cant de la Sibil·la, un cant d’origen medieval, declarat Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

La presentació de Quan canta la Sibil·la es farà dimarts 14 de desembre, a les set de la tarda, a la Catedral de la Seu d'Urgell (Plaça del Deganat, 16) i anirà a càrrec de Francesc Viaplana, alcalde de la Seu d'Urgell, i dels autors, Antoni Gelonch i Oriol Pérez Treviño. A l'acte de presentació també tindrà lloc una actuació musical amb Laura Castellet (Sibil·la) i Lluís Obiols Perearnau (orgue).

Quan canta la Sibil·la

Com expliquen des de l’editorial Viena Edicions, Quan canta la Sibil·la és “el primer llibre global” sobre aquest cant, “que escenifica uns versos que parlen dels senyals del Judici Final i l’adveniment de Crist, posats en boca d’una sibil·la o endevinadora. Després de més de 1.000 anys d’existència, el personatge i la composició bé mereixen un llibre, amè, bonic i entenedor, que n’expliqui els aspectes històrics, mitològics, iconogràfics i musicològics.”

En aquest llibre, Antoni Gelonch i Oriol Pérez Treviño “han explorat les arrels mítiques i històriques de les sibil·les. Convivim amb elles des de fa vint-i-set segles i és bo saber com es diuen, quantes són, quina evolució han tingut al llarg dels temps, com s’han representat en les Belles Arts i la realitat de la seva pràctica profètica. El lector també hi trobarà un estudi musicològic d’aquesta tonada medieval que s’interpreta en alguns temples, des de fa més de deu segles, abans de la missa de la Nit de Nadal. Un cant que ve de les entranyes del sentiment, de les pors i de les esperances del poble fidel”, afegeixen.