LLIBRES

Creix la participació dels infants i de llibreries en la campanya 'Fas 6 anys. Tria un llibre'

Fas 6 anys. Tria un llibre és una iniciativa del Gremi de Llibreters de Catalunya
Fas 6 anys tria un llibre
photo_camera Fas 6 anys tria un llibre / govern.cat

Les dades de tancament de la campanya Fas 6 anys. Tria un llibre, impulsada pel Gremi de Llibreters de Catalunya amb el suport del Departament de Cultura, són les més positives des que es va posar en marxa, el 2016. Per al conjunt de Catalunya, aquest 2021 hi han participat 38.316 infants de 6 anys del total de 75.438 censats, xifra que representa que el 50,8% dels nens i nenes d’aquesta edat han bescanviat el seu targetó. La dada és la més alta des que es va iniciar la campanya i supera en més d’un punt percentual la xifra del 2020 —quan van participa-hi el 49,2% dels 76.064 infants censats de 6 anys.

Històricament també s’observa un creixement molt significatiu en l’acollida de la campanya: en la primera edició, l’any 2016, van bescanviar el targetó 31.931 infants dels 83.314 censats, un 38,3%, mentre que enguany la participació assoleix un 50,85%.

Per primer cop des que es va crear la campanya, el 2016, el nombre d’infants que han adquirit un llibre supera el 50% dels nens de 6 anys censats

En conjunt, s’han venut més de 6.000 títols. A més, la principal llengua triada pels infants és el català, amb unes vendes que representen aproximadament un 73% dels llibres —els llibres adquirits en castellà només són el 26,8% del total. La xifra, a més, se situa per damunt del percentatge mitjà de vendes de llibres infantils i juvenils en català, que està a l’entorn del 65%.

Fas 6 anys. Tria un llibre és una iniciativa del Gremi de Llibreters de Catalunya i té com a col·laboradors institucionals el Departament de Cultura, a través del l‘Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), el Departament d’Educació, el Departament de la Vicepresidència i d'Economia i HisendaIdescat (Institut d’Estadística de Catalunya) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

Com a col·laboradors en la difusió de la campanya hi participen les biblioteques, les escoles públiques, privades i concertades i l’ONCE. Finalment, la campanya compta amb la col·laboració del Gremi d’Editors de Catalunya i l’Associació d’Editors en Llengua Catalana.