SERVEIS PÚBLICS

L'Ajuntament de la Vall de Boí reclama serveis de qualitat a institucions privades i organismes públics

L’Ajuntament de la Vall de Boí, davant les reiterades reclamacions que ha realitzat a les diferents entitats que han de donar servei prioritari als veïns i veïnes del municipi, ha reclamat públicament les actuacions necessàries.
Cable telefònic Durro (002)
photo_camera Cable telefònic al poble de Durro, a la Vall de Boí / vallboi.cat

L’Ajuntament de la Vall de Boí davant les reiterades reclamacions que ha realitzat a les diferents entitats que han de donar servei prioritari als veïns i veïnes del municipi, ha reclamat i concretat diverses actuacions::

.- Desplegament complet de la fibra a Adamo: A banda de deixar tres del nuclis de la vall fora del desplegament, també hi ha molts punts concrets sense desplegar. Després de reclamar en nombroses ocasions completar aquest desplegament, l’empresa responsable Adamo segueix sense donar resposta a les demandes.

.- Mal funcionant del caixer i sense servei personal: referent a l’entitat bancària La Caixa, i després de comunicar-nos fa temps que es tancaria l’oficina i gràcies a la pressió en conjunt amb altres municipis afectats, es va acordar que donarien servei un dia per setmana amb cita prèvia més el servei del caixer.

Actualment s’avaria tot sovint el caixer, i l’oficina després d’estar dues setmanes sense servei ens trobem un nou cartell a la porta informant que estarà tancada durant els mesos de juliol i agost. Aquest fet suposa una falta de respecte a l’acord pres, i un mal servei als veïns/es, sobretot persones grans, visitants i als establiments que davant l’època turística de l’estiu no disposaran de servei necessari  com reposició paper TPV, canvi, tràmits….durant dos mesos per vacances, en una zona turística com la nostra.

.- Telefònica: L’Ajuntament de la Vall de Boí va passar incidència de dos cablejats telefònics despenjats per caiguda de suport estructural a dues de les seves poblacions (Durro i Taüll) a mitjans de febrer, a causa de les fortes ventades que es van registrar aquest hivern, i va rebre la notificació per escrit de l’empresa propietària que els operaris ho arreglarien a mitjans de maig.

L’incompliment de la data i del continu ajornament dels treballs de reparació, ha generat des del consistori un seguit de reclamacions que l’empresa no justifica, fet que ha provocat el malestar dels veïns per una problemàtica que ja dura més de cinc mesos.

A més a més també ha reclamat el soterrament de la línia que passa per l’aparcament del Pla de l’Ermita per poder finalitzar l’obra d’asfaltat i a data d’avui encara està pendent.

.- Serveis mèdics de qualitat: La manca de metges i infermeres és una realitat, però en un lloc eminentment turístic aquesta mancança es fa molt més evident.

.- Asfaltat carretera L-500: A pesar de la nostra constant exigència al Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori per l’asfaltat de la Carretera L-500, no hem rebut cap resposta favorable al respecte, ja que la previsió d’asfaltat que s’havia de realitzar aquest any s’ha ajornat fins a finals de l’estiu, i no hi ha data per la resta de l’asfaltat complet de la via.