INFRAESTRUCTURES

Obren al trànsit la C-462 que uneix la Seu d'Urgell amb la vall de la Vansa i Tuixent

A la primavera, un cop passat el gel de l'hivern, es durà a terme la segona capa d'asfaltat definitiu
dav
photo_camera El Ges, a la carretera C-462 /FS

La carretera C-462, que uneix la Seu d'Urgell amb la vall de la Vansa i Tuixent, ha estat oberta de nou al trànsit de vehicles després d'haver estat unes setmanes tancada. Després d'haver realitzat una primera capa d'asfaltatge, a la primavera, un cop passat ei gel de l'hivern, es durà a terme la segona capa de paviment definitiu.

Ara, amb la via ja oberta al pas de vehicles, s'està construint cunetes revestides de formigó, que també permetran donar un sobreample a la via. D'altra banda, s'adequarà la senyalització, tant la vertical –la de codi i la d'orientació– com l'horitzontal i s'instal·laran noves barreres de seguretat laterals, que inclouran les proteccions per a motoristes en els trams on sigui necessari.

dav

Una actuació molt necessària

El Departament de Territori i Sostenibilitat està duent a terme aquesta important actuació. Els primers treballs es van iniciar en el tram entre Adraén (la Vansa i Fórnols) i la cruïlla d'Artedó (Alàs i Cerc). Les obres de la primera, que suposen una inversió de 3,6 milions d'euros, han consistit en la renovació del ferm i la millora dels elements de drenatge i de seguretat de la carretera, en un tram de prop de 15 quilòmetres. La C-462 pertany a la xarxa comarcal de carreteres de la Generalitat i permet connectar la Seu d'Urgell amb el Solsonès i el Berguedà. És una carretera de muntanya, que presenta un traçat complex i sinuós i que es trobava en força mal estat en diversos trams.

El Departament de Territori i Sostenibilitat va programar una intervenció integral en aquesta via de comunicació, juntament amb un tram de la C-563, en quatre fases, tot prioritzat el tram que ara es millora per la seva connectivitat amb la capital de l'Alt Urgell.

Les obres, que tenien un termini d'execució de 10 mesos, s'han allargat considerablement. Han consistit principalment en la reparació prèvia dels trams on el ferm presentava més desgast i l'estesa d'una nova capa de paviment per afavorir la comoditat i la seguretat en la conducció. Així mateix, es preveu també la millora dels elements que faciliten el drenatge de la carretera.