INFRAESTRUCTURES

El Ministeri no construirà la rotonda de l'N-260 a Montferrer, tot i figurar en els pressupostos de 2022

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) realitzarà una rehabilitació superficial del ferm de la carretera N-260, en el tram que va des de la Seu d'Urgell fins a Adrall.
Miquel Caminal rotonda Montferrer 2
photo_camera El senador Miquel Caminal al lloc on s'hauria de construir la rotonda de Montferrer /ERC

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) no construirà la rotonda de l'N-260 a Montferrer, tot i figurar en els pressupostos del 2022. Segons un comunicat del mateix MITMA, el govern espanyol ha licitat obres de rehabilitació superficial del ferm de la carretera N-260, des de la Seu d'Urgell fins a Adrall, però sense contemplar la construcció de la reclamada rotonda de Monferrer (Alt Urgell).

Rotonda Montferrer Miquel Caminal
El senador Miquel Caminal, el 4 de març passat, al lloc on s'hauria de construir la rotonda de Montferrer /ERC

El senador pirinenc d'ERC Miquel Caminal va anunciar, el 4 de març passat des la mateixa N-260 a Montferrer, que la Llei de Pressupostos per al 2022 incorporava una partida per a la futura rotonda. Ara el Ministeri es desdiu d'aquell compromís, no executarà l'obra i únicament realitzarà una actuació suferficial d'asfaltatge i repintarà les marques horitzontals de la via.

El juny del 2021 Miquel Caminal va presentar una pregunta al Senat espanyol per conèixer l'estat del projecte, que tot i que ja estava redactat havia tornat a quedar en punt mort els darrers anys. En aquella sessió, va demanar al llavors ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, "quan està previst executar la construcció de la rotonda de Montferrer", tenint en compte que el Govern estatal va començar a estudiar l'obra l'any 2012 i la va aprovar definitivament l'octubre de 2016. El polític urgellenc va recordar que aquesta cruïlla, al punt quilomètric 230, és "un punt d'alta sinistralitat de l'N-260, eix vertebrador del Pirineu", i per això considera que fer-hi el pas giratori hauria de ser "una obra prioritària", sobretot de cara a millorar-hi la "seguretat viària".

Montferrer carretera
Carretera N-260, on s'ha de construir la rotonda de Montferrer / FS

Actuacions superficials del ferm a la Seu d'Urgell i Soriguera

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha licitat dos contractes d'obres de rehabilitació superficial del ferm de la carretera N-260. Un d'ells, amb un pressupost de 602.098,98 euros, afecta un tram de deu quilòmetres a l'entorn de la Seu d'Urgell i l'altre, amb un pressupost 326.516,91 euros, a gairebé tres quilòmetres a l'entorn del municipi de Soriguera (Pallars Sobirà). L'objectiu és fresar aquelles zones més deteriorades i estendre-hi una capa de barreja bituminosa d'entre tres i cinc centímetres. També es preveu repintar les marques de la via i les juntes de dilatació a l'enllaç que dona accés a la zona industrial de Montferrer i Castellbò (Alt Urgell).

L'actuació s'emmarca en el programa de conservació i manteniment de la xarxa de carreteres de l'Estat. El subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, ha valorat positivament la licitació, afirmant que "és un exemple més de l'impuls a les tasques de conservació de la xarxa estatal de carreteres" i una mostra del "compromís de treballar per millorar la seguretat en la conducció dels usuaris". A més, ha destacat el fet que recentment "s'han licitat quatre projectes per aquesta carretera que representaran una inversió de més de 54 milions d'euros", el gruix dels quals destinats a la variant de la Pobla de Segur (Pallars Sobirà).