INFRAESTRUCTURES

Liciten per 1 MEUR el contracte de l'estudi informatiu de millora de l'N-260 entre la Seu d'Urgell i Adrall

El senador d'ERC Miquel Caminal va assegurar que el govern espanyol construiria aquest any la rotonda de Montferrer, però el Ministeri de Transports diu que vol valorar la possibilitat de condicionar la via actual o plantejar variants en el traçat
Montferrer carretera
photo_camera Carretera N-260 al seu pas per Montferrer, on s'hauria de construir una rotonda / FS

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha licitat per un milió d'euros el contracte de serveis per redactar l'estudi informatiu sobre el condicionament i variants de traçat de la carretera N-260 entre la Seu d'Urgell i Adrall, a Ribera d'Urgellet (Alt Urgell). Segons indiquen des del ministeri, l'Eix Pirinenc suporta en aquest punt una important intensitat de trànsit, amb una mitjana diària de 15.000 vehicles i pics estacionals que arriben als 22.000 durant el mes d'agost. A més, afegeixen, les característiques de la infraestructura fan necessària la millora de la via, ja que aquesta compta amb trams en travessia, edificacions adjacents i nombrosos accessos directes i interseccions.

dacbf1c2-d4e1-4028-b44b-74b5ac3f81cb
Tram de l'N-260, entre la Seu i Adrall, sobre el qual es farà un estudi informatiu /MITMA

D'aquesta manera, l'objecte de l'estudi serà definir i comparar diferents alternatives per millorar l'N-260 entre els quilòmetres 227,600 i 234, ja sigui aprofitant el traçat actual o plantejant variants de traçat allà on sigui necessari. L'informe servirà de base a un expedient d'informació pública i a un tràmit d'avaluació d'impacte ambiental, amb l'objectiu de poder seleccionar l'alternativa que sigui més adequada.

Rotonda Montferrer Miquel Caminal

La rotonda de Montferrer dorm un any més el somni dels justos

El senador d'ERC, Miquel Caminal, va anunciar el passat mes de març que els pressupostos de l'Estat 2022 incloïen una partida per iniciar l'execució de la llargament reclamada rotonda de la carretera N-260, al pas per la cruïlla de Montferrer. El 4 de març, el senador republicà va visitar el punt on s'hauria de construir la rotonda i va celebrar que amb l'aprovació dels pressupostos "es desencalla la resolució d'un dels punts negres de la xarxa viària de l'Alt Urgell i del Pirineu".  

Preguntat avui per VIURE ALS PIRINEUS, el senador Miquel Caminal ha manifestat que desconeixia la nova proposta del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana d'encarregar un estudi per valorar la possibilitat de condicionar la via actual o plantejar variants en el traçat.

Miquel Caminal rotonda Montferrer
El senador d'ERC Miquel Caminal al punt on s'havia de construir la rotonda de Montferrer a l'N-260/ ERC Alt Pirineu

El juny del 2021 Caminal ja va presentar una pregunta al Senat espanyol per conèixer l'estat del projecte, que tot i que ja estava redactat havia tornat a quedar en punt mort els darrers anys. En aquella sessió, va demanar al llavors ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, "quan està previst executar la construcció de la rotonda de Montferrer", tenint en compte que el Govern estatal va començar a estudiar l'obra l'any 2012 i la va aprovar definitivament l'octubre de 2016. El polític urgellenc va recordar que aquesta cruïlla, al punt quilomètric 230, és "un punt d'alta sinistralitat de l'N-260, eix vertebrador del Pirineu", i per això considera que fer-hi el pas giratori hauria de ser "una obra prioritària", sobretot de cara a millorar-hi la "seguretat viària".