METEOROLOGIA

Una intensa tempesta provoca caiguda d'arbres i inundacions a la Seu i l’Alt Urgell i trenta sortides dels Bombers

"No hi ha hagut cap actuació destacada, però l'aigua i les ventades han provocat molts desperfectes", informen els Bombers.
Tempesta la Seu 2
photo_camera Un arbre caigut per la forta tempesta d'aquesta tarda a la Seu d'Urgell / @bomberscat

Arbres caiguts, carrers plens d'aigua i branques, inundacions en baixos i soterranis i algun desperfecte a la via pública ha estat el balanç de la intensa tempesta d'aigua, vent i pedra que ha tingut lloc aquesta tarda a la Seu d'Urgell i a la part nord de la comarca de l'Alt Urgell. A la capital, la pluja acumulada ha superat els 60 mm en algunes zones, segons Meteo Seu d’Urgell.

Tempesta la Seu
Un arbre caigut per la forta tempesta d'aquesta tarda a la Seu d'Urgell / Feliu Sirvent

Des dels Bombers han apuntat que han rebut una trentena d'avisos a l'Alt Urgell. "No hi ha hagut cap actuació destacada, però l'aigua i les ventades han provocat molts desperfectes, bàsicament caiguda de branques i inundacions", han informat. 

L’alcalde de la Seu, Joan Barrera, ha destacat inundacions a l’interior del Palau Municipal d’Esports i a la sala d’exposicions La Cuina, a la plaça de Les Monges, l'esfondrament d'un tram de mur al costat del Seminari Diocesà i l'emissora municipal RàdioSeu ha hagut de deixar d’emetre durant una estona després de quedar-se sense corrent per un curtcircuit derivat de filtracions d’aigua. També la piscina municipal ha quedat inutilitzada i "restarà tancada fins a nou avís".

Tempesta de pedra vALL D'àSSUA
Imatge de la tempesta de pedra als cims de la Vall d'Àssua / @lionelpla

A causa de la tempesta, que ha afectat també les comarques de la Cerdanya i el Pallars Sobirà, s'han produït esllavissades que han obligat a tallar l'N-260 (Eix Pirinenc) al punt quilomètric 225-226.en ambdós sentits.

BOMBERS NARGÓ A LA SEU
Els Bombers de Nargó treballant a la Seu / @bombersnargo

A causa de la tempesta, que ha afectat també les comarques de la Cerdanya i el Pallars Sobirà, s'han produït esllavissades que han obligat a tallar l'N-260 (Eix Pirinenc) al punt quilomètric 225-226.en ambdós sentits.