SALUT

El Govern es compromet a licitar la redacció del projecte de l’Hospital Comarcal de l’Alt Urgell abans d'acabar l'any

Ho va anunciar al Parlament, el conseller de Presidència, Albert Dalmau, en resposta a la intervenció del diputat de Junts, Jordi Fàbrega.
Dalmau pressupostos Salut
photo_camera El conseller Albert Dalmau escoltant la intervenció del diputat de Junts, Jordi Fàbrega / Enric Sitjà Rusiñol

El conseller de Presidència, Albert Dalmau, va defensar al Parlament, en substitució de la consellera Olga Pané, el projecte de pressupostos del Departament de Salut. Durant la seva intervenció, el passat 28 de maig, el conseller Dalmau, en resposta al diputat pirinenc de Junts, Jordi Fàbrega, va dir: "abans que m'ho pregunti vostè, ja li puc dir que, abans de final d'any, licitarem el projecte del nou Hospital Comarcal de la Seu d'Urgell". 

Jordi Fàbrega ha valorat positivament el compromís assolit i ha destacat que “és una molt bona notícia per a l’Alt Urgell i demostra que la insistència i el treball constant acaben donant resultats. Després de molta feina feta durant els darrers anys, el projecte necessitava un impuls definitiu i ara el Govern ha assumit públicament davant del Parlament el compromís de licitar-ne la redacció abans d’acabar el 2026”.

Dalmau pressupostos Salut 2
El conseller Albert Dalmau durant la seva compareixença a la Comissió de Salut del Parlament / Enric Sitjà Rusiñol

Malgrat valorar positivament l’anunci, Junts per la Seu reclama ara que el compromís es concreti amb fets i calendaris efectius.Celebrem que el Govern hagi fixat un horitzó temporal per a la licitació del projecte, però serem exigents perquè es compleixi. La comarca necessita avenços reals i no més ajornaments. El nou hospital ha de ser una realitat com més aviat millor”, ha afirmat Fàbrega.

Pressupost del Departament de Salut

En la seva compareixença al Parlament, Dalmau va destacar que els comptes del Departament de Salut ascendeixen a 13.840 milions d’euros i incorporen 251 milions addicionals per a projectes acordats amb ERC i els Comuns, així com 294 milions per al període 2026-2030 per reduir el dèficit històric de finançament i reforçar la salut mental infantil i juvenil. També inclouen 3.800 milions per a l’atenció primària, 8.700 milions per a l’atenció especialitzada i 5.911 places més de personal sanitari i administratiu.