FERROCARRILS

El tren de la Pobla de Segur va transportar al llarg de l'any 2021 més de 207.000 usuaris

L'índex de satisfacció dels usuaris del tren de la línia Lleida-La Pobla de Segur se situa en els 79 punts
Estació tren la Pobla de Segur
photo_camera Andana de l'estació de la Pobla de Segur / Marta Lluvich

La línia de tren Lleida-La Pobla de Segur va transportar al llarg de l'any 2021 un total de 207.377 usuaris, segons dades fetes públiques per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. A través d'un comunicat, FGC, ha explicat que "aquesta ha estat la línia que millor s’ha recuperat de l’impacte de la pandèmia" ja que l’augment de validacions respecte 2020 és del 98% i, a més, les xifres suposen recuperar un 82,5% la demanda de 2019. Igual com a les altres línies, a final d’any també s’ha notat una tendència a l’alça. Els mesos de novembre i desembre la recuperació s’ha situat en el 88%.

Evolució usuaris tren Lleida La Pobla de Segur

Pel que fa a l'índex de satisfacció dels usuaris, aquesta se situa en els 79 punts, igual que al 2017. Des de FGC s'apunta que "l’arribada, aquest 2022, del tercer tren millorarà la disponibilitat i fa preveure un augment dels índex de satisfacció per part dels usuaris" del tren de la Pobla de Segur.

La puntualitat, un dels valors de marca de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, continua per sobre del 99% a totes les línies: 99,64% a Barcelona-Vallès; 99,13% a Llobregat-Anoia; 99,26% a Lleida-La Pobla de Segur. FGC compta com a tren puntual aquell que arriba a destinació a l’hora o amb un retard màxim de 3 minuts.

Pel que fa a l’Índex de Control de Qualitat, indicador que permet a FGC controlar diàriament i de manera objectiva el grau de compliment del servei real respecte al servei programat, ha estat del 99,65% a Lleida-La Pobla de Segur. De fet, els últims 10 anys s’ha situat sempre per sobre del 97% a totes les línies.

Primer pla de la presidenta de FGC, Marta Subirà, atenent els mitjans de comunicació després de la presentació de la temporada d'hivern a les estacions de FGC, el 12 de novembre del 2021. (Horitzontal)(Foto: La presidenta de FGC, Marta Subirà, atenent els mitjans de comunicació / Lluís Sibils)

La presidenta d’FGC, Marta Subirà, ha atribuït aquests bons resultats a la tasca dels treballadors i treballadores de Ferrocarrils, “que gràcies al seu esforç i professionalitat en un context complicat, han garantit en tot moment una bona atenció a les persones usuàries, un dels trets que marquen el caràcter de servei públic de Ferrocarrils”. Subirà també ha posat en valor l’esforç inversor que FGC fa cada any en reposició i millora dels seus actius: “Anar millorant vies, catenàries i infraestructures abans que arribin al final de la seva vida útil és un dels trets característics de Ferrocarrils i és el que ens permet mantenir aquests estàndards tan alts de fiabilitat, disponibilitat i qualitat del servei que tant valoren els ciutadans”“Des de Ferrocarrils estem convençuts que un bon servei de transport públic és la millor contribució que podem fer a la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat de l’aire”, ha afegit.