La Salle La Seu conclou les Festes de La Salle amb el tradicional Vi d'Honor, en el qual presenta el Projecte Divintech (Diversitat, Inclusió i Tecnologia) i els robots socials que s'utilitzen a l'aula per a treballar amb alumnes que presenten Necessitats Educatives Especials. Gràcies a la col·laboració de les empreses A.Miquel Linde, Peusa i també d’IDAPA, l'escola compta amb el robot humanoide NAO, batejat com a MIKA i el robot TON, els dos que ajuden als infants i joves amb dificultats per tal d'afavorir-ne el desenvolupament, assoliment dels aprenentatges i la socialització.
Els dos robots es fan servir a l'aula del SIEI (Suport Intensiu per a l'Educació Inclusiva), un recurs que es destina a donar suport als alumnes amb Necessitats Educatives Especials i que permet a l'alumnat poder treballar les seves habilitats socials i emocions d'una manera més real. Cal recordar que, el SIEI és un suport que té adscrit alumnes de les etapes d'Infantil, Primària i ESO, que pateixen TEA, discapacitat intel·lectual, SAF, entre d'altres.
Actualment, s'ha avançat molt en la introducció de la robòtica social. Precisament, el projecte Divintech es va engegar gràcies a l’acord de col·laboració amb la Universitat La Salle Ramon Llull a Barcelona (URL) i amb el Campus Madrid de La Salle (UAM). La universitat barcelonina aporta la seva extensa recerca en tecnologia i robòtica i la de Madrid incorpora l'experiència en psicopedagogia i pedagogia en TEA.
Per tal d’avaluar com la interacció dels robots amb els infants i joves del SIEI propicia els aprenentatges, es farà un estudi en una tesi doctoral a càrrec de la Selene Caro, doctoranda tutoritzada per Xavier Canaleta, catedràtic de la Universitat La Salle Ramon Llull. Així, s’analitzarà com l’usuari 4, escollit com a alumne amb TEA per dur a terme l’estudi, interacciona amb el robot i si millora el seu nivell d’atenció, de relació i d’aprenentatge. L’objectiu final d’aquesta tesi és poder traslladar el resultat d’aquest estudi a tots aquells centres que ho puguin aplicar al seu alumnat amb aquestes, o altres dificultats.
Així doncs, la Salle la Seu d’Urgell aposta pel treball amb la robòtica social per tal de millorar els aprenentatges dels alumnes, alhora que dotar-los d’habilitats socials i emocionals que els pugui ajudar a desenvolupar al màxim totes les seves capacitats.