EDUCACIÓ

La Salle La Seu aposta per la robòtica social per treballar amb alumnes amb TEA

La Salle de la Seu aposta per la robòtica social per treballar amb alumnes amb TEA / LA SALLE
El centre educatiu presenta els robots TON i MIKA en el marc de les Festes La Salle

La Salle La Seu conclou les Festes de La Salle amb el tradicional Vi d'Honor, en el qual presenta el Projecte Divintech (Diversitat, Inclusió i Tecnologia) i els robots socials que s'utilitzen a l'aula per a treballar amb alumnes que presenten Necessitats Educatives Especials. Gràcies a la col·laboració de les empreses A.Miquel Linde, Peusa i també d’IDAPA, l'escola compta amb el robot humanoide NAO, batejat com a MIKA i el robot TON, els dos que ajuden als infants i joves amb dificultats per tal d'afavorir-ne el desenvolupament, assoliment dels aprenentatges i la socialització.

La Salle de la Seu d'Urgell presenta els robots TON i MIKA en el marc de les festes del centre educatiu / LA SALLE

Els dos robots es fan servir a l'aula del SIEI (Suport Intensiu per a l'Educació Inclusiva), un recurs que es destina a donar suport als alumnes amb Necessitats Educatives Especials i que permet a l'alumnat poder treballar les seves habilitats socials i emocions d'una manera més real. Cal recordar que, el SIEI és un suport que té adscrit alumnes de les etapes d'Infantil, Primària i ESO, que pateixen TEA, discapacitat intel·lectual, SAF, entre d'altres.

Actualment, s'ha avançat molt en la introducció de la robòtica social. Precisament, el projecte Divintech es va engegar gràcies a l’acord de col·laboració amb la Universitat La Salle Ramon Llull a Barcelona (URL) i amb el Campus Madrid de La Salle (UAM). La universitat barcelonina aporta la seva extensa recerca en tecnologia i robòtica i la de Madrid incorpora l'experiència en psicopedagogia i pedagogia en TEA.

La Salle de la Seu d'Urgell presenta els robots TON i MIKA en el marc de les festes del centre educatiu / LA SALLE

Per tal d’avaluar com la interacció dels robots amb els infants i joves del SIEI propicia els aprenentatges, es farà un estudi en una tesi doctoral a càrrec de la Selene Caro, doctoranda tutoritzada per Xavier Canaleta, catedràtic de la Universitat La Salle Ramon Llull. Així, s’analitzarà com l’usuari 4, escollit com a alumne amb TEA per dur a terme l’estudi, interacciona amb el robot i si millora el seu nivell d’atenció, de relació i d’aprenentatge. L’objectiu final d’aquesta tesi és poder traslladar el resultat d’aquest estudi a tots aquells centres que ho puguin aplicar al seu alumnat amb aquestes, o altres dificultats.

Així doncs, la Salle la Seu d’Urgell aposta pel treball amb la robòtica social per tal de millorar els aprenentatges dels alumnes, alhora que dotar-los d’habilitats socials i emocionals que els pugui ajudar a desenvolupar al màxim totes les seves capacitats.