INFRAESTRUCTURES

Sílvia Romero reclama la millora d’horaris i inversions per al tren de la Pobla de Segur

La diputada pirinenca del PSC ha registrat una Proposta instant el Govern a reformar els horaris actuals per una “major eficàcia i increment d’usuaris”
Sílvia Romero PSC
photo_camera La diputada trempolina al Parlament de Catalunya, Sílvia Romero / PSC

La diputada del PSC per Lleida, Pirineu i Aran al Parlament de Catalunya, Sílvia Romero, ha reclamat al Govern de la Generalitat a “reformar els horaris actuals de circulació a la línia de tren de Lleida – La Pobla de Segur, sobretot pel que fa al tram complet, de manera que es revertiria en l’eficàcia del servei i en l’increment d’usuaris”.

Amb aquest objectius, el Grup Parlamentari Socialista ha registrat una Proposta de Resolució en la que insta a l’executiu a “implantar la millora dels horaris de la línia de tren Lleida – La Pobla i prioritzar les inversions necessàries durant aquest any 2021 per fer viables la implantació de la millora, especialment al tram Balaguer – La Pobla de Segur”.

Tren de la Pobla(Foto: Tren de la línia Lleida-La Pobla de Segur / Bernat Borràs/ trens.cat)

Sílvia Romero ha recordat que “des que Ferrocarrils de la Generalitat es fa càrrec del servei, al 2005, s’han incorporat dos trens dièsel Stadler al 2016,, que circulen en via única sense electrificar, el que va suposar un increment gradual del nombre de passatgers, arribant a més de 250.000 viatgers al 2019”. La diputada socialista ha explicat també que “ara, el tram entre Lleida i Balaguer compta amb 10 circulacions per sentit en dies laborals, mentre que el tram complert fins La Pobla de Segur és de només 4 circulacions per sentit, una d’elles per necessitats de gestió de la línia”.

En aquest sentit, Romero ha lamentat que “el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 planteja l’eventual implantació de trens tramvia entre Lleida i Balaguer però no la millora o increment en la totalitat de la via, el que suposa un greuge per a bona part dels usuaris exponencials dels municipis més enllà de la capital de la Noguera”.

Finalment, Romero ha apuntat que “aquesta millora no requereix com a condició la construcció d’un hangar i l’intercanviador a Cellers, sinó de voluntat política de donar servei als veïns i veïnes d’una part del territori que requereixen també de connexions en condicions per fer ús d’altres serveis com els trens AVE, l’arribada i el retorn a llocs de treball i formació o visites per motius de salut”.