EDUCACIÓ ESPECIAL

El PSC demana un centre d’educació especial i itineraris formatius específics a l’Alt Pirineu i Aran

La diputada pirinenca Sílvia Romero i ha registrat una Proposta per “solucionar el dèficit d’una formació de qualitat per aquest alumnat i garantir l’equitat en l’accés als serveis educatius”
Sílvia Romero al Parlament de Catalunya PSC
photo_camera La diputada pirinenca, Sílvia Romero, al seu escó del Parlament de Catalunya / PSC

El PSC insta el Govern de Catalunya a “establir un centre d’educació especial a l’Alt Pirineu i Aran que garanteixi l’educació bàsica obligatòria a l’alumnat amb necessitats per discapacitat severa o profunda, així com posar en marxa Itineraris Formatius Específics en centres d’educació secundària de l’Alt Pirineu i Aran per atendre i professionalitzar l’alumnat major de 16 anys amb discapacitat intel·lectual lleu o moderada”.

La diputada del PSC per Lleida, Pirineu i Aran al Parlament de Catalunya, Sílvia Romero, ha posat de relleu que “segons dades del mateix Departament d’Educació, el passat curs hi havia un centenar de centre d’educació especial a Catalunya, dels quals 14 es troben a la demarcació de Lleida, però cap d’ells a les zones del Pirineu i l’Aran”. En aquest sentit, ha dit, “això suposa que moltes famílies s’hagin de desplaçar molts quilòmetres cada dia per garantir que els seus infants i joves rebin l’educació especial i inclusiva que requereixen”.

Sílvia Romero Marta Lluvich 2
La diputada i alcaldessa de Tremp, Sílvia Romero, al balcó de l'ajuntament / Marta Lluvich

Romero ha explicat també que “l’any 2016 es va posar en funcionament el Pla pilot d’Itineraris Formatius Específics per alumnes de més de 16 anys amb discapacitat intel·lectual lleu o moderada, i que no hagin obtingut el graduat d’ESO o no es puguin acollir a la Formació Professional. Des de llavors, però, només un centre de la Seu d’Urgell ha ofert aquests Itineraris”.

Per tot plegat, la diputada socialista ha reclamat “solucionar aquest dèficit i garantir una formació de qualitat per aquest alumnat i garantir l’equitat en l’accés als serveis educatius a tots els nostres infants i joves”