La nevada d'aquesta nit ha arribat també a totes les estacions d'esquí de la Mancomunitat de Municipis per a la promoció de l’esquí nòrdic (Tot Nòrdic). A l'Alt Pirineu encara queda nevada per hores, especialment al nord on es poden acumular més de 50 cm per sobre els 2000 metres. Així, s'espera que les precipitacions en forma de neu continuïn aquest diumenge al Pirineu amb cota de 800 metres, fort vent de component nord i oest i un notable descens de la temperatura.
Neu molt ben r
La neu ha estat molt ben rebuda a les estacions de nòrdic del Pirineu les quals han tingut, en els darrers anys, serioses dificultats per arrencar la temporada. Sense neu natural ni possibilitats de produir-la, el problema no és només el d'una meteorologia que darrerament sembla que els va més a la contra. Al sector li falten inversions importants que li permetrien lluitar amb el repte climàtic actual, com fan les estacions d'alpí, però per a implementar-les li caldrien suports econòmics i institucionals igualment importants. Tot Nòrdic: Quines estacions en formen part? Guils Fontanera: Situada en plena Cerdanya i a 12 km de Puigcerdà. La seva situació en un vessant d’influència atlàntica garanteix més temps d’innivació. L’estació gaudeix d’unes magnífiques vistes panoràmiques als cims i a la Vall de la Cerdanya. Aransa: Situada a la Cerdanya i a 5 km del poble d'Aransa. Els seus circuits transcorren per boscos extraordinaris que alternen amb vistes a la Serra del Cadí i la Vall de la Cerdanya i l’Alt Urgell en les parts més altes. Està connectada amb la veïna estació de Lles el que proporciona un extens domini esquiable. Tuixent-la Vansa: situada a la cara nord del Massís del Port del Compte i amb unes magnífiques vistes al Pedraforca i a la Serra del Cadí. De fàcil accés i molt propera a la Catalunya Central. La Vall de la Vansa i Tuixent ofereix activitats al llarg de tot l’any i és un important centre de serveis.
Sant Joan de l’Erm: Situada entre l’Alt Urgell i el Pallars Sobirà i dins el Parc Natural de l’Alt Pirineu. El més característic és la varietat de circuits que transcorren per espectaculars boscos d’avets, bedolls i pi negre. El refugi de la Basseta és el principal nucli de l’estació i centre de moltes activitats al llarg de tot l’any.
Lles: Situada a la Cerdanya i amb impressionants vistes a la Serra del Cadí i a la Vall de la Cerdanya. La connexió amb l’estació d’Aransa proporciona 67 km d’esquí el que la converteix en un dels més grans dominis d’esquí nòrdic. El refugi de Cap del Rec és el centre de nombroses activitats estiu i hivern.
Virós-Vallferrera: Situada al Pallars Sobirà dins el Parc Natural de l’Alt Pirineu. El refugi del Gall Fer, obert tot l’any, és el principal centre de l’estació des d’on es poden realitzar tota mena d’activitats en un indret d'especial interès natural.
Tavascan: Situada al Pallars Sobirà en ple centre del Parc Natural de l’Alt Pirineu. És una estació que a més d’oferir circuits d’esquí nòrdic, s’hi pot practicar també esquí alpí i és la base per a la pràctica d'altres activitats hivernals com l'esquí extrem, el freeride o l’esquí de muntanya. La base de l’estació és el refugi de la Pleta del Prat.


