INFRAESTRUCTURES

El govern espanyol reactiva el projecte de variant a la Pobla de Segur i la rotonda de Montferrer

El ministre de Transports s’hi ha referit al Senat, arran d’una pregunta formulada pel senador alturgellenc Miquel Caminal.

El Govern espanyol ha reactivat els projectes de construcció de la variant de la Pobla de Segur i de la rotonda de Montferrer, totes dues a la N260. Ho ha assegurat el ministre de Transports, José Luis Ábalos, en resposta a una pregunta formulada pel senador d’Esquerra Miquel Caminal. L’alturgellenc li havia demanat quines mesures i accions té previstes el govern per millorar les condicions de la carretera N260.

Ábalos ha assegurat que la prioritat és “garantir i millorar la seguretat dels usuaris”. En aquest sentit, ha explicat que cada any s’inverteixen nou milions d’euros per a la conservació i el manteniment de l’eix pirinenc, i ha admès que “tampoc és tant”. En aquest sentit, ha lamentat que després de molts anys de govern del Partit Popular, en què no es va fer cap actuació a la via, ara hi ha molta feina per fer, però abans “cal tornar a fer molts estudis tècnics”, ja que la situació ha canviat des de la última vegada que es van fer.

Tot i això, ha assegurat que “hem començat a reactivar projectes com la variant de la Pobla de Segur” i estem “estudiant mesures de seguretat vial en travesses com la de Montferrer”, on està previst construir-hi una rotonda que faciliti l’accés a aquest nucli i també a la carretera de Castellbò i l’aeroport Andorra-La Seu.

Àbalos també ha fet referència als treballs que s’estan a punt d’acabar al Pont de Bar, per reparar els efectes que va tenir el despreniment de fa unes setmanes, i que encara obliguen a donar pas alternatiu. En aquest cas, ha xifrat les obres de millora en 330.000 euros.

Per la seva banda, Caminal ha retret que l’únic que es fa a la N260 són actuacions d’urgència, i ha reclamat que es dugui a terme una actuació més àmplia i es deixin de gastar els diners en reparacions urgents. Ábalos s’hi ha mostrat totalment d’acord i ha assegurat que estan disposats a incloure les millores necessàries a la via als propers pressupostos. 

Una variant que es planteja des de fa 17 anys

El govern espanyol va començar a plantejar la construcció d’una variant a la Pobla de Segur l’any 2003, però mai s’ha arribat a fer cap pas en ferm per tirar-la endavant. El projecte inicial preveia un túnel de gairebé un quilòmetre de llargada i un viaducte de 120 metres sobre el riu Flamisell.