El Govern espanyol ha reactivat els projectes de construcció de la variant de la Pobla de Segur i de la rotonda de Montferrer, totes dues a la N260. Ho ha assegurat el ministre de Transports, José Luis Ábalos, en resposta a una pregunta formulada pel senador d’Esquerra Miquel Caminal. L’alturgellenc li havia demanat quines mesures i accions té previstes el govern per millorar les condicions de la carretera N260.
Ábalos ha assegurat que la prioritat és “garantir i millorar la seguretat dels usuaris”. En aquest sentit, ha explicat que cada any s’inverteixen nou milions d’euros per a la conservació i el manteniment de l’eix pirinenc, i ha admès que “tampoc és tant”. En aquest sentit, ha lamentat que després de molts anys de govern del Partit Popular, en què no es va fer cap actuació a la via, ara hi ha molta feina per fer, però abans “cal tornar a fer molts estudis tècnics”, ja que la situació ha canviat des de la última vegada que es van fer.
Tot i això, ha assegurat que “hem començat a reactivar projectes com la variant de la Pobla de Segur” i estem “estudiant mesures de seguretat vial en travesses com la de Montferrer”, on està previst construir-hi una rotonda que faciliti l’accés a aquest nucli i també a la carretera de Castellbò i l’aeroport Andorra-La Seu.
Àbalos també ha fet referència als treballs que s’estan a punt d’acabar al Pont de Bar, per reparar els efectes que va tenir el despreniment de fa unes setmanes, i que encara obliguen a donar pas alternatiu. En aquest cas, ha xifrat les obres de millora en 330.000 euros.
Per la seva banda, Caminal ha retret que l’únic que es fa a la N260 són actuacions d’urgència, i ha reclamat que es dugui a terme una actuació més àmplia i es deixin de gastar els diners en reparacions urgents. Ábalos s’hi ha mostrat totalment d’acord i ha assegurat que estan disposats a incloure les millores necessàries a la via als propers pressupostos.
Una variant que es planteja des de fa 17 anys
El govern espanyol va començar a plantejar la construcció d’una variant a la Pobla de Segur l’any 2003, però mai s’ha arribat a fer cap pas en ferm per tirar-la endavant. El projecte inicial preveia un túnel de gairebé un quilòmetre de llargada i un viaducte de 120 metres sobre el riu Flamisell.