El passat 4 de gener, VIURE ALS PIRINEUS publicava la notícia de la mort del muntanyenc ebrenc Gerard Olivé. El seu cos sense vida va ser trobat a la vall de Salenques, en el terme municipal de Montanui (Osca).
Gerard Olivé (41 anys) es trobava desaparegut des del passat 31 de desembre, quan pujava a l'Aneto per passar-hi la nit de Cap d'Any. La seva mort s'hauria produït després de patir una caiguda vertical des de la part alta de la cresta Salenques.
Només conèixer la notícia, la família de l'alpinista publicava en el seu compte d'Instagram un comunicat amb una imatge en blanc i negre en la que es pot veure a Gerard Olivé abraçant al seu gos.
El muntanyenc ebrenc era expert en bivacs i n'havia realitzat molts, entre ells, el que va fer penjat en una hamaca en la Cresta de Salenques, que va ser molt seguit en xarxes socials, a més d'uns altres en diferents cims del Pirineu.
Gerard Olivé es definia a la xarxa social Instagram un "amant del bivac extrem" i al costat d'un 'reel' del moment de la seva pernoctació en la Cresta de Salenques va escriure: "Beneïda bogeria que amb el seu poder et porta més enllà dels teus somnis i capacitats, et transporta en un món amb infinitat de possibilitats".
Emotiu record de Quim Masferrer
Quim Masferrer també ha tingut un emotiu record per a l’alpinista de Tivissa (Ribera d'Ebre). El presentador del programa ‘El foraster’ de TV3 va rememorar al seu compte d’Instagram les hores que van passar junts durant la seva visita al municipi de la Ribera d’Ebre el passat 2022.
"Quan vaig visitar Tivissa vaig conèixer en Gerard. Amb ell vaig viure una experiència inoblidable que recordaré sempre. Vam dormir al cim d’una muntanya i em va explicar que per ell allò era el que realment el feia feliç. Fugir de tot per trobar-ho tot", relata Masferrer a la publicació.
En el vídeo que acompanya la publicació, es veu el moment del capítol en el qual Masferrer i Olivé van pujar a una muntanya per dormir-hi. Unes imatges espectaculars filmades amb dron en les quals es veuen els dos i els seus sacs de dormir enmig de la natura.


