AEROPORTS

Els vols entre la Seu d'Urgell i Madrid, els més viables per una consultoria que assessora el govern andorrà

L'empresa The Route Hunters creu que l'enllaç amb Mallorca, Londres i París portaria un volum de passatgers important
Pla general de l'avió de verificació de vol aproximant-se a la pista d'aterratge de l'aeroport d'Andorra - la Seu d'Urgell mentre es comprova el funcionament del sistema d'aproximació instrumental amb GPS, el 17 de setembre de 2019 (Horitzontal).
photo_camera Un avió aproximant-se a la pista d'aterratge de l'aeroport d'Andorra - la Seu d'Urgell /Albert Lijarcio

La consultoria The Route Hunters, especialitzada en la creació de noves rutes aèries i que assessora el govern d'Andorra, ha elaborat un informe on es conclou que els vols a Madrid des de l'aeroport de la Seu d'Urgell serien els més rendibles i que, possiblement, aquests serien els primers que es posarien en marxa a la infraestructura pirinenca. El document també considera que Mallorca, Londres i París, i en un futur més llunyà Lisboa i Porto, serien destinacions que generarien un volum de passatgers important, tot i que de manera estacional. En aquest sentit, es determina que només algunes rutes serien viables a l'hivern. Mentre, es veu "molt complicat" recuperar la ruta aèria que al seu dia hi havia amb Barcelona.

L'informe es presentarà dijous en un dinar col·loqui que es farà després del XIIIè Cicle de l'Empresa Familiar Andorrana (EFA). Javier Suárez, soci d'aquesta consultoria, serà l'encarregat de fer-ho i ha explicat que l'aeroport Andorra-la Seu "ha de vincular-se amb aerolínies regionals que disposin d'una bona distribució de vendes", ja que, segons ha afegit, "no produeix els mateixos resultats una companyia com Vueling, amb una forta presència a Europa, una gran xarxa de connexions i sent molt potent en distribució, que una aerolínia amb menys capacitat de comercialització i que només opera entre una ciutat i una altra".

Suárez ha destacat que és complex calcular el volum d'ingressos que generarien aquestes operatives perquè "no hi ha dades històriques" que puguin fer de referent, a diferència d'altres casos en què la informació "descriu molt bé el volum de persones que es mouen entre dues ciutats". El soci de The Route Hunters ha detallat que estan fent "presentacions per a cada aerolínia i destinació" per donar-los informació i estudis amb els quals demostrar que, en cas de començar a operar des d'Andorra-la Seu, "obtindran el volum de passatgers i ingressos necessaris perquè l'operació sigui rendible".