PLA INFOCAT

Castell de Mur i Sant Esteve de la Sarga en alerta pel perill extrem d'incendi forestal aquest dissabte

Els Agents Rurals tanquen 11 espais naturals de Catalunya per l'elevat risc de foc forestal
Agents Rurals pista zona dels Brugals
photo_camera Imatge d'arxiu dels Agents Rurals tancant l'accés al trànsit rodat al Montsec per la zona dels Brugals / @agentsruralscat

La Generalitat va activar ahir en alerta el Pla INFOCAT davant l’increment del risc d’incendi forestal a Catalunya. El Govern ha implementat mesures preventives que afectaran 126 municipis de 13 comarques catalanes; entre ells dos al Pallars Jussà: Castell de Mur i Sant Esteve de la Sarga. En aquests municipis s’ha activat el nivell 4 del Pla Alfa, el més elevat.

Agents Rurals pista zona dels Brugals
Imatge d'arxiu dels Agents Rurals tancant l'accés al trànsit rodat al Montsec per la zona dels Brugals / @agentsruralscat

Aquestes mesures, que entren avui en vigor i fins a les 00.00 hores de dimarts 19 d’agost, inclouen restriccions d’accés a espais naturals i augment d’efectius dels cossos operatius. D’aquesta manera, aquest cap de setmana no es podrà accedir a nou espais naturals de Catalunya. Aquests controls tenen un doble objectiu: d’una banda, reduir el risc d’ignició i evitar que hi hagi persones en situació vulnerable a la zona en cas que es declari un incendi forestal.

Mentre duri l’activació, el Cos d’Agents Rurals es destinarà exclusivament a la prevenció d’incendis forestals i es reforçarà la vigilància aèria. El Govern fa una crida ciutadana extremar les precaucions i recomana no freqüentar les zones forestals i espais naturals.