Tres alumnes de l’INS La Valira de la Seu d’Urgell, Ona Perarnau, de 13 anys, Roc Cazorla (12) i Jana Pubill (15) –que va substituir Laia Mercè en les darreres fases–, amb Xavier Cazorla com a mentor, han estat seleccionats al Top10 d’entre més de 1.700 estudiants de tot el territori espanyol en la novena edició de l’Audi Creativity Challenge, adreçat a projectes emprenedors ambientals i socials.
Els joves pirinencs viatjaran el 15 de juny a Madrid per defensar el seu en la gran final, on seran avaluats per reconeguts professionals de l’emprenedoria, la comunicació i la sostenibilitat. La millor idea serà impulsada i mentoritzada en un procés d’acceleració emprenedor de la mà del l’‘Imagine Creativity Center’, un centre d’innovació disruptiva ubicat a California, amb programes per a tot tipus d’empreses i pel foment de l’emprenedoria entre els joves. L’equip guanyador farà una estada intensiva als Estats Units, centrada a Silicon Valley, per implementar i fer viable el seu projecte, on col·laboraran i aprendran també de la mà de grans corporacions com Google o Meta.
Retravel, una revolucionària plataforma phygital
‘Retravel’ és una revolucionària plataforma phygital, que amb el suport de la Intel·ligència Artificial facilitarà viatjar de forma més inclusiva i sostenible. Entre els aspectes millor valorats de ‘Retravel’ destaquen “la seva visió integral i regenerativa en les diferents fases del procés de viatge per gaudir de la natura, abans, durant i després de la visita. Regeneració que no només se centra en els aspectes ambientals (reducció de la petjada de carboni, residus, o millora dels espais naturals visitats), sinó també en els socials (perspectiva universal i inclusiva, respecte per la comunitat i cultura locals, recomanacions per prioritzar el consum de proximitat). Un altre element destacable és que per assolir aquesta nova perspectiva regenerativa, aprofita al màxim les tecnologies més avançades i en constant evolució com són la IA, el Metavers, i dispositius de Realitat Mixta (virtual i augmentada), entre altres, en una experiència ‘phygital’ (presencial i digital).