INFRAESTRUCTURES

Aprovat provisionalment el projecte de la variant de la Pobla de Segur que se sotmetrà a exposició pública

El pressupost estimat de l'actuació ascendeix a 52,7 milions d'euros.
Variant la Pobla de Segur
photo_camera Projecte de la variant de la Pobla de Segur / Mitma

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha aprovat provisionalment el projecte de traçat “Carretera N-260, Eix Pirinenc. Variant de La Pobla de Segur, p.k. 307,000 al 309,700” al Pallars Jussà.

El pressupost estimat de l'actuació ascendeix a 52,7 milions d'euros, IVA inclòs. Pròximament es publicarà en el Boletín Oficial del Estado el corresponent anunci, iniciant així el tràmit d'informació pública i oficial del projecte de traçat.

Característiques tècniques

L'objecte del projecte és la construcció d'una variant de l'actual travessia de la carretera N-260 en el nucli urbà de la Pobla de Segur, pertanyent al denominat Eix Pirinenc.

Imagen-descarga-1
Projecte de la variant de la Pobla de Segur / Mitma


La necessitat de la variant es justifica pel previsible increment del trànsit, en haver estat ja condicionats els trams que conflueixen a la Pobla de Segur: cap a Senterada (direcció nord), a Sort (nord-est) de la N-260, i a Tremp per la carretera C-247, la titularitat de la qual correspon a la Generalitat de Catalunya. Aquest increment del trànsit agreujaria les condicions de circulació, ja insuficients en la travessia, contribuint a la deterioració de les condicions d'habitabilitat i incrementant el risc d'accidents.

La variant té una longitud de 1.954 m, que s'inicien en la glorieta de la N-260 i comprèn el tram que va des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, finalitzant en un semienllaç que permetrà connectar amb l'actual N-260.

Imagen-descarga-2
Projecte de la variant de la Pobla de Segur / Mitma


El traçat inclou un viaducte de 122 m sobre el riu Flamisell, un túnel 915 m al nord de la població de La Pobla (805 m excavats més 110 m de fals túnel), i un viaducte de 128 m per a salvar el barranc de Vallcarga. El túnel compta a més amb una galeria d'evacuació paral·lela d'uns 672 m de longitud. La permeabilitat transversal s'assegura mitjançant un pas inferior i un altre superior, en aquest cas una passarel·la per als vianants que dona accés a l'ermita de Sant Fructuós. També es projecta una reordenació dels accessos existents.