El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha aprovat provisionalment el projecte de traçat “Carretera N-260, Eix Pirinenc. Variant de La Pobla de Segur, p.k. 307,000 al 309,700” al Pallars Jussà.
El pressupost estimat de l'actuació ascendeix a 52,7 milions d'euros, IVA inclòs. Pròximament es publicarà en el Boletín Oficial del Estado el corresponent anunci, iniciant així el tràmit d'informació pública i oficial del projecte de traçat.
Característiques tècniques
L'objecte del projecte és la construcció d'una variant de l'actual travessia de la carretera N-260 en el nucli urbà de la Pobla de Segur, pertanyent al denominat Eix Pirinenc.
La necessitat de la variant es justifica pel previsible increment del trànsit, en haver estat ja condicionats els trams que conflueixen a la Pobla de Segur: cap a Senterada (direcció nord), a Sort (nord-est) de la N-260, i a Tremp per la carretera C-247, la titularitat de la qual correspon a la Generalitat de Catalunya. Aquest increment del trànsit agreujaria les condicions de circulació, ja insuficients en la travessia, contribuint a la deterioració de les condicions d'habitabilitat i incrementant el risc d'accidents.
La variant té una longitud de 1.954 m, que s'inicien en la glorieta de la N-260 i comprèn el tram que va des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, finalitzant en un semienllaç que permetrà connectar amb l'actual N-260.
El traçat inclou un viaducte de 122 m sobre el riu Flamisell, un túnel 915 m al nord de la població de La Pobla (805 m excavats més 110 m de fals túnel), i un viaducte de 128 m per a salvar el barranc de Vallcarga. El túnel compta a més amb una galeria d'evacuació paral·lela d'uns 672 m de longitud. La permeabilitat transversal s'assegura mitjançant un pas inferior i un altre superior, en aquest cas una passarel·la per als vianants que dona accés a l'ermita de Sant Fructuós. També es projecta una reordenació dels accessos existents.