Sota l’enunciat “Mountainlikers: esport i aventura, una combinació prometedora”, ens volem preguntar, una altra vegada, cap on va la indústria turística vinculada a la muntanya. El fòrum mundial d’Andorra s’ha convertit en un referent internacional d’intercanvi de coneixement sobre les tendències, les eines i les oportunitats de desenvolupament turístic en territoris de muntanya. En aquesta edició es reflexionarà en el repte de desestacionalitzar l’oferta de les destinacions de neu per fer-les competitives com a llocs de vacances durant tot l’any.
Turista connectat
La figura del mountainliker, que es va analitzar per primer cop en l’anterior congrés, el 2014, continuarà present entre els participants. Es manté la marca i s’aprofundirà en aquest turista, enamorat de la muntanya i habitual de les xarxes socials, que en els últims cincs anys ha augmentat considerablement, al voltant, sobretot, del mountain bike i de les curses de muntanya. Aquest nou perfil es relaciona amb la natura mitjançant la pràctica de múltiples disciplines. És un turista actiu, inquiet i molt esportista, a qui agrada compartir experiències. Busca tornar al que té d’autèntic la muntanya sense deixar de banda les comoditats de la ciutat, la tecnologia digital, la cultura i la gastronomia. Cal, doncs, pensar en aquests consumidors de lleure i desenvolupar productes que els interessin.