"En un inici de temporada tan dolent com vam tenir, ens sembla increïble l'evolució que hem tingut al llarg d'aquests mesos que ens ha permès acabar l'any en una situació millor que la temporada anterior, la qual ja va ser molt bona", ha manifestat el director de l'estació, Eric Charre, que s'ha mostrat exultant pel fet que els resultats d'aquesta temporada "són els millors dels últims 10 anys. Gràcies a tots els qui han confiat en Porté". L'estació de Porté va obrir les seves instal·lacions el dia 19 de desembre, 30 dies més tard que l'inici de la temporada de l'any anterior. A més, com a conseqüència del mal temps, el complex ha hagut de tancar el domini esquiable 4 dies (principalment diumenges), als que s'hi han afegit altres 4 dies més que només es va obrir parcialment el complex. En total, la temporada s'ha tancat amb 103 dies d'esquí quan la temporada anterior 13/14 va ser de 113 dies d'esquí.
Tant pel que fa les xifres del negoci com la del volum de clients, els resultats són més bons que la temporada anterior. Així, pel que fa la situació econòmica, l'estació cerdana ha aconseguit un increment del 5% en relació l'any anterior. A aquest augment, cal afegir que s'ha obtingut millors resultats d'explotació gràcies a un esforç destacable en el control de la despesa (reducció d'hores laborals i menys personal) i també a la gestió mesurada del dia a dia. Cal dir que aquests guanys han estat possibles dins d'una dinàmica de promocions contínues; gratuïtat del forfet per a les dones els dijous dels mesos de gener i març, forfets a 17 euros pels estudiants, 90 euros pel forfet familiar, etcètera. En relació a l'augment d'esquiadors, aquesta temporada s'ha finalitzat l'any amb un 8% d'increment. "És un increment repartit entre clients francesos i catalans. La freqüentació continua sent majoritàriament catalana però l'augment ha estat a parts iguals entre els clients d'una i altra banda", ha indicat Charre. Així, i malgrat els inconvenients esmentats abans, l'estació cerdana de Porté Puymorens ha mantingut un any més la seva tendència a l'alça; ja són 4 anys consecutius que el balanç global és millor que l'any anterior.
Clients satisfets, en general
Aquesta realitat de Porté Puymorens queda reflectida també en les enquestes de satisfacció dels clients que donen un excel·lent a la qualitat de la neu i un notable alt pel que fa la majoria dels serveis de l'estació. Sens dubte, hi ha també alguns aspectes que els esquiadors reclamen millores en el temps, com són els remuntadors. En aquest sentit, l'estació ha iniciat aquesta temporada el projecte de modernització del complex amb la instal·lació del nou telecadira de quatre places de l'Estagnol. "La reforma integral de l'estació és un projecte que no s'aturarà. Aquest any hem pogut fer el telecadira de l'Estagnol. Hem de continuar en aquesta línia, dins de les nostres possibilitats i, sobretot, si trobem l'ajut de l'Administració. També està en el nostre propòsit fer crèixer l'estació cap a altres zones. Però ens cal temps i molts diners", ha afirmat Charre.