CICLOTURISME

Més de 2100 ciclistes participen a la 45a Marxa de les 3 Nacions

Enguany ha recorregut 140 quilòmetres i ha passat pel Port d'Envalira i el Coll de Puymorens
3 nacions 2025 1
photo_camera Més de 2100 ciclistes participen a la 45a Marxa de les 3 Nacions / puigcerda.cat

Puigcerdà ha tornat a ser el centre neuràlgic del cicloturisme pirinenc amb la celebració de la 45a edició de la Marxa 3 Nacions by BWT. A les 7:30h d'aquest dissabte 7 de juny, al Poliesportiu de Puigcerdà, s'ha donat el tret de sortida a una edició que ha aplegat més de 2100 ciclistes vinguts d'arreu del món i també algunes cares conegudes de màxim nivell.

El campió de MotoGP, Jorge Martín; exciclistes com Joaquim “Purito” Rodríguez i Oliver Avilés i figures mediàtiques com Carlos Checa, Ares Masip, Jorge Echevarría o Eder Sarabia, entrenador del recentment ascendit Elche CF, no s'han volgut perdre aquesta festa del ciclisme.

54576189697_6839a600b9_c
La regidora d'Esports, Mar Quera, va ser l'encarregada de tallar la cinta inaugural de la Marxa / puigcerda.cat

Enguany els i les participants d'aquesta emblemàtica marxa transfronterera, que travessa Catalunya, Andorra i França, han afrontat un recorregut de 140km i uns 1.200 metres de desnivell acumulat. L’itinerari, de gran atractiu paisatgístic i esportiu, els ha portat per indrets com el Pas de la Casa, el Coll de Puymorens, La Tour de Carol o el Port d'Envalira, el pas de muntanya asfaltat més alt dels Pirineus (2.407m).

A Puigcerdà els esperava de nou la línia d'arribada, on molts d’ells i elles entraven celebrant, ja que sabien que formaven part del mite de les 3 Nacions i que havien sigut protagonistes d’una edició increïble. De segur, l'any vinent tornaran a repetir!

54577058006_431747c4ce_c
Més de 2100 ciclistes participen a la 45a Marxa de les 3 Nacions / puigcerda.cat

Per altra banda, cal mencionar que la Marxa Cicloturista ha continuat destacant-se no només pel seu exigent recorregut, sinó també pel seu compromís amb el medi ambient i la comunitat ciclista. En aquest sentit, per tercer any consecutiu, s'han il·luminat més de 450 metres dels tres túnels per on passa la marxa, tot fent ús d’energia 100% renovable i minimitzant l’impacte ambiental.

L’any passat va aparèixer la figura dels Trash Hunters, o caçadors de brossa, un grup de ciclistes que s'ha ocupat de recollir aquells envasos que queien accidentalment. Afortunadament, com els participants ja tenen consciència de medi, enguany aquesta figura ha pogut desaparèixer.

54576189847_2b0526aa40_c
Més de 2100 ciclistes participen a la 45a Marxa de les 3 Nacions / puigcerda.cat

El millor temps en categoria masculina ha estat per Jean Goubert (3:37:33h) i en categoria femenina per Iaetitita Arasant (04:04:43h). 

Amb una trajectòria de gairebé mig segle, la Marxa 3 Nacions by BWT es manté com una cita imprescindible del calendari cicloturista i un motor de promoció turística per a la Cerdanya i l’entorn pirinenc.