ESQUÍ

El jove esquiador de Sort, Pep Aytés, s’imposa en la 1a Copa d’Espanya de Freeride disputada a Baqueira Beret

Amb només 16 anys, Aytés ha aconseguit el primer lloc del podi en la categoria U18 masculina amb una puntuació impressionant.
Pep Aytés 3
photo_camera El jove esquiador de Sort, Pep Aytés, s’imposa en la 1a Copa d’Espanya de Freeride / RFEDI

L'estació aranesa de Baqueira Beret ha acollit, per primera vegada, el nou circuit de la Copa d'España Iberdrola de Freeride. Aquest calendari constarà de tres proves i té com a objectiu impulsar i desenvolupar el talent en aquesta disciplina. Un total de 98 freeriders han pres la sortida en aquesta competició que tenia lloc en el sector del ‘Saumet’, una de les localitzacions més espectaculars i emblemàtiques del complex degut a les seves impactants vistes i les imponents pales que havien de descendir els esportistes.

En la categoria regna d'U18 masculí, el jove freerider pallarès, Pep Aytes, va tenir un rendiment magnífic per a coronar-se com a primer vencedor de la CE amb un total de 94.67 punts, que va ser atorgat per la ponderació dels tres jutges que valoraven les línies de tots ells. En segon lloc d'aquesta prova, va concloure Erik Abad amb 85.00 punts i el tercer lloc del podi el va ocupar Marc Sesé amb 70 punts.

Pep Aytés 3
El jove esquiador de Sort, Pep Aytés, s’imposa en la 1a Copa d’Espanya de Freeride / RFEDI

Pel que fa a U18 femení, Mar Brunet va ser la millor de tota la jornada amb un registre total de 71.00 punts i es corona com la primera líder de la Copa d'España Iberdrola de Freeride (CE). Paula Odriozola i Carla Fuentes, van finalitzar en segona i tercera posició respectivament, amb unes puntuacions de 57 i 52 punts. 

Després de finalitzar aquesta primera competició d'una forma excel·lent amb un gran èxit organitzatiu, el director tècnic de freeride en la Real Federació Espanyola Esports d'Hivern, Aymar Navarro, destaca que “ha estat una competició molt entretinguda amb unes condicions difícils al principi del matí, però que amb molt d'esforç ha tirat endavant. El nivell dels riders ha estat impressionant amb unes condicions de neu increïbles, fins i tot millors que les que van poder gaudir els ‘pros’ durant la jornada del dijous 15 de gener. Estem molt contents amb tota la participació que hi ha hagut, la paciència dels entrenadors i esportistes, així que en termes generals molt satisfets, ha estat un esdeveniment molt important per a poder projectar el freeride a nivell estatal. Aquesta és la primera parada de la Copa d'España Iberdrola de Freeride i ja estem pensant en la següent”.

L'Ajuntament de Sort felicita Pep Aytés

Des de l’Ajuntament de Sort han felicitat el jove freerider pallarès per la seva espectacular victòria a la 1a Copa d’Espanya Iberdrola de Freeride, disputada aquest cap de setmana a Baqueira Beret. "Amb només 16 anys, el Pep ha demostrat talent, valentia i una maduresa esportiva extraordinària, aconseguint el primer lloc del podi en la categoria U18 masculina amb una puntuació impressionant", han apuntat a través de les xarxes socials.