ESPORT FEMENÍ

Els bombers voluntaris de Puigcerdà donen suport a l'esport femení

Els bombers de Puigcerdà s'afegeixen a la campanya "Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle".
Bombers Puigcerdà esport femení
photo_camera Els bombers voluntaris de Puigcerdà donen suport a l'esport femení/Emili Gimenez

El Cos de Bombers Voluntaris de Puigcerdà s'ha afegit a la campanya 'Si no mires esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle'. Les xarxes socials dels clubs esportius catalans han bullit aquest febrer amb una imatge compartida: esportistes, càrrecs directius, entrenadors i fins i tot alguna parc de bombers, com el de Puigcerdà. Aquest és el gest que mostra de forma gràfica el leitmotiv de la campanya: "Si no veus esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle". 

Totes les capçaleres del periodisme esportiu s'han compromès a donar més visibilitat a l'esport femení

L'èxit de la iniciativa és indiscutible vist el ressò que ha aconseguit arreu del país i la quantitat de jugadors i jugadores que amb el seu gest demostren el seu suport nítid als objectius de la campanya. No hi ha precedents de cap campanya en el món de l'esport català que hagi assolit un impacte tan gran en tan poc temps i això no deixa de ser una esmena general a la cobertura esportiva de la gran majoria de mitjans de comunicació. 

Consell de l'Audiovisual de Catalunya

El Consell Audiovisual de Catalunya va posar en marxa la campanya "T'ho estàs perdent" amb l'objectiu de fomentar l'esport femení en els mitjans de comunicació. Mireia Belmonte, Alèxia Putellas, Laia Sanz, Maria Vicente i Laia Palau són les esportistes que hi han pres part.

La iniciativa, que compta amb el concurs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat, insta a dedicar "més temps i espai" a l'esport femení, a retransmetre més competicions d'aquest tipus, a incorporar la perspectiva de gènere, a reflectir "una imatge no estereotipada" de les dones o a evitar imatges que les "sexualitzin".

Amb l'eslògan "si no veus esport femení t'estàs perdent la meitat de l'espectacle", la campanya es va programar fins al 14 de febrer en els mitjans d'àmbit català, incloses les xarxes socials.