La gamma de grisos entre la culpabilitat i la innocència, tant pel que fa les víctimes com als assassins, és el cor de la darrera novel·la de l'escriptora i comunicadora Marta Alòs, Culpables (Pagès Editors), que protagonitza per tercera vegada el caporal Roure dels Mossos d'Esquadra de Lleida.
Mercès a un estil narratiu directe i dinàmic, alternant entre els monòlegs interiors dels personatges i la tècnica del flux de consciència, Marta Alòs esgrimeix amb expertesa els fils d'una trama d'intriga en què es donen cita una trentena de personatges i que aconsegueix sovint desconcertar al lector i sacsejar la seva consciència.
Amb el recolzament de la també escriptora i dinamitzadora cultural Raquel Picolo, que ha llegit diversos fragments de la novel·la, l'autora ha compartit amb els assistents els secrets de la seva escriptura, fent especial èmfasi en el treball de documentació necessari per dotar de veracitat els escenaris en què es mouen els protagonistes, i la necessitat de deixar que els personatges, com el guàrdia urbà López, a qui han qualificat de troballa, o el forense Blai Solé, trobin el seu encaix en la novel·la i siguin ells mateixos els qui dictin la rellevància i el pes que han de tenir en la trama.
Marta Alòs ha avançat també que acaba de finalitzar la seva propera novel·la, una obra intimista que recupera i posa en valor la memòria de la seva família, i que ha començat a treballar en una nova novel·la d'intriga amb què espera, de nou, sorprendre els lectors ambientant-la en la Lleida del 1860, una època de grans canvis en la ciutat poc explorada en la narrativa.


